- Korupcijos prevencijos programos
- Atsakingi asmenys
- Korupcijos pasireiškimo tikimybė
- Korupcijos rizikos analizė
- Teisės aktų ir projektų antikorupcinis vertinimas
- Informacijos apie asmenį surinkimas
- Korupcijos prevencijos įgyvendinimo priemonių plano ataskaita
- Kita aktuali informacija apie korupciją ir jos prevencija
ŠIRVINTŲ LAURYNO STUOKOS-GUCEVIČIAUS GIMNAZIJOS KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA 2020–2023 M.
PATVIRTINTA
Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus
gimnazijos direktoriaus 2020 m. vasario 7d.
įsakymu Nr. V-14
ŠIRVINTŲ LAURYNO STUOKOS-GUCEVIČIAUS GIMNAZIJOS KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA 2020–2023 M.
I. BENDROSIOS PROGRAMOS NUOSTATOS
- Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos korupcijos prevencijos programa (toliau – Programa) skirta korupcijos prevencijai ir korupcijos pasireiškimo tikimybės mažinimui.
- Programa grindžiama korupcijos prevencija, gimnazijos bendruomenės narių antikorupciniu švietimu ir mokymu, siekiant kompleksiškai šalinti šio neigiamo socialinio reiškinio priežastis ir sąlygas.
- Programos strateginės kryptys – korupcijos prevencija, antikorupcinis švietimas ir informavimas.
II. SITUACIJOS ANALIZĖ
- Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazija – Savivaldybės biudžetinė įstaiga, savo veiklą grindžia, įgyvendindama 2013–2022 metų valstybinės švietimo strategijos nuostatas, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Biudžetinių įstaigų ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Širvintų rajono savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais. Pagrindinė veiklos rūšis – švietimas. Gimnazijoje įgyvendinamos pagrindinio ugdymo antros dalies ir vidurinio ugdymo programos. Kitos veiklos rūšys – nekilnojamojo turto, priklausančio nuosavybės ar kita teise, nuoma, mokinių maitinimas, vairavimo mokymas.
- Gimnazija išduodama mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus laikosi griežtos atskaitomybės Širvintų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriui. Gimnazijos direktorius, vyriausias buhalteris kasmet atsiskaito už ūkinę – finansinę veiklą Gimnazijos tarybai, Mokytojų tarybai, Širvintų rajono savivaldybės tarybai.
- Gimnazijos svetainėje skelbiama planuojamų metinių pirkimų suvestinė, supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklės, Gimnazijos veiklos planas, Gimnazijos strateginis planas, Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų (VSAFAS) ataskaitos. Gimnazijos taryba kasmet informuojama apie metinį biudžetą, dalyvauja, planuojant gimnazijos biudžeto poreikius, sprendžiant lėšų taupymo klausimus. Gimnazijos direktoriaus veiklos ataskaitos kasmet pateikiamos Širvintų rajono savivaldybės tarybai.
- Direktorius ir gimnazijos darbuotojai, turintys administravimo įgaliojimus, yra pateikę privačių interesų deklaracijas.
- Kasmet mokslo metų pradžioje mokiniai ir mokinių tėvai supažindinami su „Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarka“. III. PRINCIPAI
- Kovos su korupcija programa įgyvendinama vadovaujantis šiais principais:
9.1. teisėtumo – korupcijos prevencijos priemonės įgyvendinamos laikantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų;
9.2. visuotinio privalomumo – korupcijos prevencijos subjektais gali būti visi asmenys;
9.3. sąveikos – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumas užtikrinamas derinant visų korupcijos prevencijos subjektų veiksmus, keičiantis subjektams reikalinga informacija ir teikiant vienas kitam kitokią pagalbą;
9.4. pastovumo – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumo užtikrinimas nuolat tikrinant ir peržiūrint korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo rezultatus bei teikiant pasiūlymus dėl atitinkamų priemonių veiksmingumo didinimo institucijai.
IV. PROGRAMOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
- TIKSLAS – užtikrinti skaidrią ir veiksmingą veiklą gimnazijoje formuojant bendruomenės narių pilietinę antikorupcinę poziciją, didinant teisinį sąmoningumą.
- UŽDAVINIAI:
12.1. siekti, kad visų sprendimų priėmimo procesai būtų skaidrūs, atviri ir prieinami gimnazijos bendruomenei;
12.2. užtikrinti veiksmingą ir kryptingą antikorupcinio švietimo priemonių įgyvendinimą;
12.3. ugdyti jaunų žmonių antikorupcines nuostatas, nepakančią korupcijos augimui pilietinę poziciją, plėtoti antikorupcinę kultūrą.
V. KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS
- Programa vykdoma pagal programos įgyvendinimo priemonių planą, kuris nustato įgyvendinimo priemones, laiką, atsakingus asmenis.
- Programą vykdo visi gimnazijos darbuotojai.
- Antikorupcinio ugdymo programos yra integruojamos į dorinio ugdymo (etikos/tikybos), pilietiškumo pagrindų, istorijos, ekonomikos mokomuosius dalykus bei klasių valandėles.
- Kiekvienų metų sausio mėnesį Širvintų rajono savivaldybės antikorupcijos komisijai teikiama gimnazijos korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo už einamuosius metus ataskaita.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
- Kovos su korupcija programa ir priemonių planas skelbiamas gimnazijos svetainėje.
- Programos įgyvendinimo kontrolę vykdo direktoriaus įsakymu įgaliotas asmuo ir sudaryta darbo grupė.
ŠIRVINTŲ LAURYNO STUOKOS-GUCEVIČIAUS GIMNAZIJOS KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS 2023 METAMS
Eil. nr. | Priemonės pavadinimas | Tikslas | Laukiamas rezultatas | Vykdymo laikas | Vykdytojas |
1. | Korupcijos prevencijos programos pristatymas ir programos skelbimas gimnazijos tinklalapyje | Padėti išvengti korupcijos pasireiškimo atvejų. Informuoti gimnazijos bendruomenę apie mokykloje vykdomą antikorupcijos programą | Gimnazijos bendruomenė supažindinama su prevencinėmis priemonėmis korupcijos pasireiškimui | Nuolat | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė, informacinių technologijų mokytoja Diana Lesutienė |
2. | Organizuoti seminarus (mokymus) gimnazijos darbuotojams antikorupcijos prevencijos temomis | Stiprinti darbuotojų viešųjų ir privačių interesų derinimą | Gimnazijos darbuotojai bus geriau informuoti apie korupcijos prevencijos sistemą ir konkrečias prevencines priemones | 2023 m. kovas-gegužė | Gimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė |
3. | Viešai skelbti gimnazijos interneto puslapyje informaciją apie laisvas darbo vietas | Užtikrinti skaidrų darbuotojų priėmimą į ugdymo įstaigą | Formuojamos antikorupcinės nuostatos | Nuolat | Gimnazijos direktorius |
4. | Parengti gimnazijos vadovo metinę ataskaitą, pristatyti mokyklos bendruomenei | Supažindinti gimnazijos bendruomenę | Gimnazijos sprendimai atviri, skaidrūs ir prieinami gimnazijos bendruomenei | 2023 m. sausis | Gimnazijos direktorius |
5. | Internete skelbti informaciją apie planuojamus viešuosius pirkimus, vykdomus atviro ir supaprastinto atviro konkurso būdu | Įvardyti, kokia informacija turi būti paskelbta viešai, nustatyti atsakomybę už šios tvarkos procedūrų nesilaikymą ir kt. | Užtikrinamas viešumas | Pagal poreikį | Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkė Rita Česonienė |
6. | Kontroliuoti gimnazijai gautos paramos, spec. lėšų panaudojimą | Užtikrinti skaidrų lėšų naudojimą ugdymo įstaigoje | Nuolat | Gimnazijos direktorius | |
7. | Antikorupcinio ugdymo programos integravimas į dorinio ugdymo (etikos/tikybos), pilietiškumo pagrindų, istorijos pamokas | Prevencinė veikla (mažinama korupcijos pasireiškimo tikimybė) | Formuojamos antikorupcinės nuostatos | Mokslo metų eigoje | Dalykų mokytojai |
8. | Klasės valandėlės | Atsispirti impulsyviam elgesiui, išspręsti konfliktus, išspręsti problemas ir suprasti savo elgesio pasekmes | Ugdomos antikorupcinės nuostatos | Per mokslo metus | Klasių vadovai |
9. | Atlikti mokyklos veiklos sričių, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė, vertinimą | Kasmet atliekamas pasirinktos mokyklos veiklos srities, kurioje egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė, vertinimas. Pateikiamos rekomendacijos ir išvados. Kasmet vykdoma pateiktų rekomendacijų vykdymo kontrolė. | Formuojamos antikorupcinės nuostatos |
2023 m. III ketvirtis |
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė. |
ŠIRVINTŲ LAURYNO STUOKOS-GUCEVIČIAUS GIMNAZIJOS KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS 2022 METAMS
Eil. nr. | Priemonės pavadinimas | Tikslas | Laukiamas rezultatas | Vykdymo laikas | Vykdytojas |
1. | Korupcijos prevencijos programos pristatymas ir programos skelbimas gimnazijos tinklalapyje | Padėti išvengti korupcijos pasireiškimo atvejų. Informuoti gimnazijos bendruomenę apie mokykloje vykdomą antikorupcijos programą | Gimnazijos bendruomenė supažindinama su prevencinėmis priemonėmis korupcijos pasireiškimui | Nuolat | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė, informacinių technologijų mokytoja Diana Lesutienė |
2. | Nustatyti (atnaujinti) sąrašą pareigybių, į kurias prieš skirdama asmenį, savivaldybės įstaiga ar įmonė turi pateikti rašytinį prašymą STT dėl informacijos apie šias pareigas siekiantį eiti asmenį. | Užtikrinti skaidrų darbuotojų priėmimą į ugdymo įstaigą | Atnaujintas pareigybių sąrašas, į kurias prieš skirdama asmenį, savivaldybės įstaiga ar įmonė turi pateikti rašytinį prašymą STT dėl informacijos apie šias pareigas siekiantį eiti asmenį. | 2022 sausis | Gimnazijos direktorius |
3. | Organizuoti seminarus (mokymus) gimnazijos darbuotojams antikorupcijos prevencijos temomis | Stiprinti darbuotojų viešųjų ir privačių interesų derinimą | Gimnazijos darbuotojai bus geriau informuoti apie korupcijos prevencijos sistemą ir konkrečias prevencines priemones | 2022 m. kovas | Gimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė |
4. | Viešai skelbti gimnazijos interneto puslapyje informaciją apie laisvas darbo vietas | Užtikrinti skaidrų darbuotojų priėmimą į ugdymo įstaigą | Formuojamos antikorupcinės nuostatos | Nuolat | Gimnazijos direktorius |
5. | Parengti gimnazijos vadovo metinę ataskaitą, pristatyti mokyklos bendruomenei | Supažindinti gimnazijos bendruomenę | Gimnazijos sprendimai atviri, skaidrūs ir prieinami gimnazijos bendruomenei | 2022 m. | Gimnazijos direktorius |
6. | Internete skelbti informaciją apie planuojamus viešuosius pirkimus, vykdomus atviro ir supaprastinto atviro konkurso būdu | Įvardyti, kokia informacija turi būti paskelbta viešai, nustatyti atsakomybę už šios tvarkos procedūrų nesilaikymą ir kt. | Užtikrinamas viešumas | Pagal poreikį | Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkė Rita Česonienė |
7. | Kontroliuoti gimnazijai gautos paramos, spec. lėšų panaudojimą | Užtikrinti skaidrų lėšų naudojimą ugdymo įstaigoje | Nuolat | Gimnazijos direktorius | |
8. | Antikorupcinio ugdymo programos integravimas į dorinio ugdymo (etikos/tikybos), pilietiškumo pagrindų, istorijos pamokas | Prevencinė veikla (mažinama korupcijos pasireiškimo tikimybė) | Formuojamos antikorupcinės nuostatos | Mokslo metų eigoje | Dalykų mokytojai |
9. | Konkursas Tarptautinei antikorupcijos dienai paminėti | Prevencinė veikla | Formuojamos antikorupcinės nuostatos | 2022 gruodžio mėn. | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė, klasių vadovai |
10. | Klasės valandėlės | Atsispirti impulsyviam elgesiui, išspręsti konfliktus, išspręsti problemas ir suprasti savo elgesio pasekmes | Ugdomos antikorupcinės nuostatos | Per mokslo metus | Klasių vadovai |
11. | Atlikti mokyklos veiklos sričių, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė, vertinimą | Kasmet atliekamas pasirinktos mokyklos veiklos srities, kurioje egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė, vertinimas. Pateikiamos rekomendacijos ir išvados. Kasmet vykdoma pateiktų rekomendacijų vykdymo kontrolė. | Formuojamos antikorupcinės nuostatos |
2022 m. III ketvirtis |
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė. |
ŠIRVINTŲ LAURYNO STUOKOS-GUCEVIČIAUS GIMNAZIJOS KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS 2021 METAMS
Eil. nr. | Priemonės pavadinimas | Tikslas | Laukiamas rezultatas | Vykdymo laikas | Vykdytojas |
1. | Korupcijos prevencijos programos pristatymas ir programos skelbimas gimnazijos tinklalapyje | Padėti išvengti korupcijos pasireiškimo atvejus. Informuoti gimnazijos bendruomenę apie mokykloje vykdomą antikorupcijos programą | Gimnazijos bendruomenė supažindinama su prevencinėmis priemonėmis korupcijos pasireiškimui | Nuolat | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė, informacinių technologijų mokytoja Diana Lesutienė |
2. | Organizuoti seminarus (mokymus) gimnazijos darbuotojams antikorupcijos prevencijos temomis | Stiprinti darbuotojų viešųjų ir privačių interesų derinimą | Gimnazijos darbuotojai bus geriau informuoti apie korupcijos prevencijos sistemą ir konkrečias prevencines priemones | Pagal poreikį | Direktorius, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė |
3. | Viešai skelbti gimnazijos interneto puslapyje informaciją apie laisvas darbo vietas | Užtikrinti skaidrų darbuotojų priėmimą į ugdymo įstaigą | Nuolat | Direktorė Audronė Buzienė | |
4. | Parengti gimnazijos vadovo metinę ataskaitą, pristatyti mokyklos bendruomenei | Supažindinti gimnazijos bendruomenę | Gimnazijos sprendimai atviri, skaidrūs ir prieinami gimnazijos bendruomenei |
Sausio mėn. (mokytojų taryba); Gruodžio mėn. (mokiniai, mokinių tėvai) |
Direktorė Audronė Buzienė |
5. | Internete skelbti informaciją apie planuojamus viešuosius pirkimus, vykdomus atviro ir supaprastinto atviro konkurso būdu | Įvardyti, kokia informacija turi būti paskelbta viešai, nustatyti atsakomybę už šios tvarkos procedūrų nesilaikymą ir kt. | Užtikrinamas viešumas | Pagal poreikį | Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkė Valda Maslinskienė |
6. | Kontroliuoti gimnazijai gautos paramos, spec. lėšų panaudojimą | Užtikrinti skaidrų lėšų naudojimą ugdymo įstaigoje | Nuolat | Direktorė Audronė Buzienė | |
7. | Antikorupcinio ugdymo programos integravimas į dorinio ugdymo (etikos/tikybos), pilietiškumo pagrindų, istorijos pamokas | Prevencinė veikla (mažinama korupcijos pasireiškimo tikimybė) | Formuojamos antikorupcinės nuostatos | Mokslo metų eigoje | Dalykų mokytojai |
8. | Konkursas Tarptautinei antikorupcijos dienai paminėti | Prevencinė veikla | Formuojamos antikorupcinės nuostatos | Kasmet, gruodžio mėn. | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė, klasių vadovai |
9. | Klasės valandėlės | Atsispirti impulsyviam elgesiui, išspręsti konfliktus, išspręsti problemas ir suprasti savo elgesio pasekmes | Ugdomos antikorupcinės nuostatos | Per mokslo metus | Klasių vadovai |
10. | Atlikti mokyklos veiklos sričių, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė, vertinimą | Kasmet atliekamas pasirinktos mokyklos veiklos srities, kurioje egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė, vertinimas. Pateikiamos rekomendacijos ir išvados. Kasmet vykdoma pateiktų rekomendacijų vykdymo kontrolė. | 2021–2022 III ketvirtis | Direktorė Audronė Buzienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė. |
ŠIRVINTŲ LAURYNO STUOKOS-GUCEVIČIAUS GIMNAZIJOS KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS 2020 METAMS
Eil. nr. | Priemonės pavadinimas | Tikslas | Laukiamas rezultatas | Vykdymo laikas | Vykdytojas |
1. | Korupcijos prevencijos programos pristatymas ir programos skelbimas gimnazijos tinklalapyje | Padėti išvengti korupcijos pasireiškimo atvejus. Informuoti gimnazijos bendruomenę apie mokykloje vykdomą antikorupcijos programą | Gimnazijos bendruomenė supažindinama su prevencinėmis priemonėmis korupcijos pasireiškimui | Nuolat | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė, informacinių technologijų mokytoja Diana Lesutienė |
2. | Organizuoti seminarus (mokymus) gimnazijos darbuotojams antikorupcijos prevencijos temomis | Stiprinti darbuotojų viešųjų ir privačių interesų derinimą | Gimnazijos darbuotojai bus geriau informuoti apie korupcijos prevencijos sistemą ir konkrečias prevencines priemones | Pagal poreikį | Direktorius, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė |
3. | Viešai skelbti gimnazijos interneto puslapyje informaciją apie laisvas darbo vietas | Užtikrinti skaidrų darbuotojų priėmimą į ugdymo įstaigą | Nuolat | Direktorė Audronė Buzienė | |
4. | Parengti gimnazijos vadovo metinę ataskaitą, pristatyti mokyklos bendruomenei | Supažindinti gimnazijos bendruomenę | Gimnazijos sprendimai atviri, skaidrūs ir prieinami gimnazijos bendruomenei |
Sausio mėn. (mokytojų taryba); Gruodžio mėn. (mokiniai, mokinių tėvai) |
Direktorė Audronė Buzienė |
5. | Internete skelbti informaciją apie planuojamus viešuosius pirkimus, vykdomus atviro ir supaprastinto atviro konkurso būdu | Įvardyti, kokia informacija turi būti paskelbta viešai, nustatyti atsakomybę už šios tvarkos procedūrų nesilaikymą ir kt. | Užtikrinamas viešumas | Pagal poreikį | Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkė Valda Maslinskienė |
6. | Kontroliuoti gimnazijai gautos paramos, spec. lėšų panaudojimą | Užtikrinti skaidrų lėšų naudojimą ugdymo įstaigoje | Nuolat | Direktorė Audronė Buzienė | |
7. | Antikorupcinio ugdymo programos integravimas į dorinio ugdymo (etikos/tikybos), pilietiškumo pagrindų, istorijos pamokas | Prevencinė veikla (mažinama korupcijos pasireiškimo tikimybė) | Formuojamos antikorupcinės nuostatos | Mokslo metų eigoje | Dalykų mokytojai |
8. | Konkursas Tarptautinei antikorupcijos dienai paminėti | Prevencinė veikla | Formuojamos antikorupcinės nuostatos | Kasmet, gruodžio mėn. | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė, klasių vadovai |
9. | Klasės valandėlės | Atsispirti impulsyviam elgesiui, išspręsti konfliktus, išspręsti problemas ir suprasti savo elgesio pasekmes | Ugdomos antikorupcinės nuostatos | Per mokslo metus | Klasių vadovai |
10. | Atlikti mokyklos veiklos sričių, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė, vertinimą | Kasmet atliekamas pasirinktos mokyklos veiklos srities, kurioje egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė, vertinimas. Pateikiamos rekomendacijos ir išvados. Kasmet vykdoma pateiktų rekomendacijų vykdymo kontrolė. | 2020–2022 III ketvirtis | Direktorė Audronė Buzienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė. |
ŠIRVINTŲ LAURYNO STUOKOS-GUCEVIČIAUS GIMNAZIJOS KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS 2019 METAMS
Eil. nr. | Priemonės pavadinimas | Tikslas | Laukiamas rezultatas | Vykdymo laikas | Vykdytojas |
1. | Korupcijos prevencijos programos pristatymas ir programos skelbimas gimnazijos tinklalapyje | Padėti išvengti korupcijos pasireiškimo atvejus. Informuoti gimnazijos bendruomenę apie mokykloje vykdomą antikorupcijos programą | Gimnazijos bendruomenė supažindinama su prevencinėmis priemonėmis korupcijos pasireiškimui | Nuolat | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė, informacinių technologijų mokytoja Diana Lesutienė |
2. | Organizuoti seminarus (mokymus) gimnazijos darbuotojams antikorupcijos prevencijos temomis | Stiprinti darbuotojų viešųjų ir privačių interesų derinimą | Gimnazijos darbuotojai bus geriau informuoti apie korupcijos prevencijos sistemą ir konkrečias prevencines priemones | Pagal poreikį | Direktorius, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė |
3. | Viešai skelbti gimnazijos interneto puslapyje informaciją apie laisvas darbo vietas | Užtikrinti skaidrų darbuotojų priėmimą į ugdymo įstaigą | Nuolat | Direktorė Audronė Buzienė | |
4. | Parengti gimnazijos vadovo metinę ataskaitą, pristatyti mokyklos bendruomenei | Supažindinti gimnazijos bendruomenę | Gimnazijos sprendimai atviri, skaidrūs ir prieinami gimnazijos bendruomenei |
Sausio mėn. (mokytojų taryba); Gruodžio mėn. (mokiniai, mokinių tėvai) |
Direktorė Audronė Buzienė |
5. | Internete skelbti informaciją apie planuojamus viešuosius pirkimus, vykdomus atviro ir supaprastinto atviro konkurso būdu | Įvardyti, kokia informacija turi būti paskelbta viešai, nustatyti atsakomybę už šios tvarkos procedūrų nesilaikymą ir kt. | Užtikrinamas viešumas | Pagal poreikį | Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkas Robertas Jankauskas |
6. | Kontroliuoti gimnazijai gautos paramos, spec. lėšų panaudojimą | Užtikrinti skaidrų lėšų naudojimą ugdymo įstaigoje | Nuolat | Direktorė Audronė Buzienė | |
7. | Antikorupcinio ugdymo programos integravimas į dorinio ugdymo (etikos/tikybos), pilietiškumo pagrindų, istorijos pamokas | Prevencinė veikla (mažinamas korupcijos pasireiškimo galimybių atsiradimas) | Formuojamos antikorupcinės nuostatos | Mokslo metų eigoje | Dalykų mokytojai |
8. | Konkursas Tarptautinei antikorupcijos dienai paminėti | Prevencinė veikla | Formuojamos antikorupcinės nuostatos | Kasmet, gruodžio mėn. | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė, istorijos mokytoja Margarita Vaičelytė |
9. | Klasės valandėlės | Atsispirti impulsyviam elgesiui, išspręsti konfliktus, išspręsti problemas ir suprasti savo elgesio pasekmes | Ugdomos antikorupcinės nuostatos | Per mokslo metus | Klasių vadovai |
ŠIRVINTŲ LAURYNO STUOKOS-GUCEVIČIAUS GIMNAZIJOS KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS 2018 METAMS
Eil. nr. | Priemonės pavadinimas | Tikslas | Laukiamas rezultatas | Vykdymo laikas | Vykdytojas |
1. | Korupcijos prevencijos programos pristatymas ir programos skelbimas gimnazijos tinklalapyje | Padėti išvengti korupcijos pasireiškimo atvejus. Informuoti gimnazijos bendruomenę apie mokykloje vykdomą antikorupcijos programą | Gimnazijos bendruomenė supažindinama su prevencinėmis priemonėmis korupcijos pasireiškimui | Nuolat | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė, informacinių technologijų mokytoja Diana Lesutienė |
2. | Organizuoti seminarus (mokymus) gimnazijos darbuotojams antikorupcijos prevencijos temomis | Stiprinti darbuotojų viešųjų ir privačių interesų derinimą | Gimnazijos darbuotojai bus geriau informuoti apie korupcijos prevencijos sistemą ir konkrečias prevencines priemones | Pagal poreikį | Direktorius, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė |
3. | Viešai skelbti gimnazijos interneto puslapyje informaciją apie laisvas darbo vietas | Užtikrinti skaidrų darbuotojų priėmimą į ugdymo įstaigą | Nuolat | Direktorė Audronė Buzienė | |
4. | Parengti gimnazijos vadovo metinę ataskaitą, pristatyti mokyklos bendruomenei | Supažindinti gimnazijos bendruomenę | Gimnazijos sprendimai atviri, skaidrūs ir prieinami gimnazijos bendruomenei |
Sausio mėn. (mokytojų taryba); Gruodžio mėn. (mokiniai, mokinių tėvai) |
Direktorė Audronė Buzienė |
5. | Internete skelbti informaciją apie planuojamus viešuosius pirkimus, vykdomus atviro ir supaprastinto atviro konkurso būdu | Įvardyti, kokia informacija turi būti paskelbta viešai, nustatyti atsakomybę už šios tvarkos procedūrų nesilaikymą ir kt. | Užtikrinamas viešumas | Pagal poreikį | Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkas Robertas Jankauskas |
6. | Kontroliuoti gimnazijai gautos paramos, spec. lėšų panaudojimą | Užtikrinti skaidrų lėšų naudojimą ugdymo įstaigoje | Nuolat | Direktorė Audronė Buzienė | |
7. | Antikorupcinio ugdymo programos integravimas į dorinio ugdymo (etikos/tikybos), pilietiškumo pagrindų, istorijos pamokas | Prevencinė veikla (mažinamas korupcijos pasireiškimo galimybių atsiradimas) | Formuojamos antikorupcinės nuostatos | Mokslo metų eigoje | Dalykų mokytojai |
8. | Pažymėti Tarptautinę antikorupcijos dieną | Prevencinė veikla | Formuojamos antikorupcinės nuostatos | Kasmet, gruodžio mėn. | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė, istorijos mokytoja Margarita Vaičelytė |
9. | Klasės valandėlės | Atsispirti impulsyviam elgesiui, išspręsti konfliktus, išspręsti problemas ir suprasti savo elgesio pasekmes | Ugdomos antikorupcinės nuostatos | Per mokslo metus | Klasių vadovai |
1. Korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija:
1.1. Lina Janickaitė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, komisijos pirmininkė,
1.2. Edita Šidlauskienė, istorijos mokytoja metodininkė, narė,
1.3. Daiva Piškinienė, geografijos mokytoja metodininkė, narė.
Apie korupcijos pasireiškimą galima pranešti prašymu, skundu ar pareiškimu raštu adresu Vilniaus g. 69, LT-19121 Širvintos., el. p. gimnazija@lsg.lt
Apie galimus korupcijos atvejus pranešti Specialiųjų tyrimų tarnybai (STT) visą parą veikiančiu „Karštosios linijos“ telefonu (8 5) 2663307; el p. pranesk@stt.lt
. Daugiau informacijos rasite www.stt.lt.
2020-09-15
- Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu Nr. IX-904, Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601, Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170, ir siekdami nustatyti Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos (toliau – Gimnazijos), kurios steigėja yra Širvintų rajono savivaldybės taryba, veiklos sritis, kuriose galimai egzistuoja įstaigų veiklą veikiantys išoriniai ir (ar) vidiniai ir (ar) individualūs rizikos veiksniai, galintys sudaryti galimybes atsirasti korupcijai, įstaigoje buvo atliktas korupcijos tikimybės (toliau – KT) nustatymas.
- Gimnazijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija (toliau – komisija): gimnazijos direktoriaus 2017 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-31 sudarytos komisijos pirmininkė direktoriaus pavaduotoja Lina Janickaitė, atsakinga už korupcijos prevencijos priežiūrą ir kontrolę, kontaktiniai duomenys: el. p.: linajanickaite@gmail.com , tel.: +370 382 51230; komisijos narės Edita Šidlauskienė ir Daiva Piškinienė su turto naudojimu yra tiesiogiai susijusios. Kiekviena jų dalyvauja metinės vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo paraiškos sudaryme, pradedant dalykų mokytojų metodinių grupių lygmens sprendimais.
KT atliko Lina Janickaitė.
- Analizuotas laikotarpis už 3 metus: 2018-01-01–2020-06-30, pateikiant statistinius duomenis ir vertinant situaciją pagal 2020-06-30 dienai galiojusius teisės aktus, aktualius įsakymus, nuostatas ir pavedimus.
- Ši veikla vertinta vadovaujantis Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo klausimynu, patvirtintu Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170[1], kurio pagalba nustatyta, kad gimnazijos mokymo priemonių ir vadovėlių įsigijimo procesas priskirtinas prie sričių, kuriose formaliai egzistuoja didelė[2] korupcijos pasireiškimo tikimybė, žr. 1 lentelė.
1 lentelė. Korupcijos pasireiškimo tikimybė Gimnazijos turto valdymo ir naudojimo procese, ir, vadovaujantis (adaptuotais) Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 4 dalyje numatytais kriterijais, ji egzistuoja.
(adaptuoti[3]) Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 3 dalyje numatyti kriterijai <… Valstybės … įstaigos veiklos sritis priskiriama prie sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, jeigu atitinka vieną ar kelis iš šių kriterijų> |
Taip / Ne |
|
1. | Padaryta korupcinio pobūdžio nusikalstama veika: | – |
1.1. | Įstaigoje / veikloje | Ne |
1.2. | Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procese | Ne |
1.3. | Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procese, viešuosiuose pirkimuose | Ne |
2. | Pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas: | – |
2.1. | Įstaigos / veiklos | Ne |
2.2. | Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procese | Ne |
2.3. | Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procese, viešuosiuose pirkimuose | Ne |
3. | Atskirų <darbuotojų> funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė reglamentuoti (išsamiai reglamentuoti – atsakymas „Ne“, neišsamiai – atsakymas „Taip“)*: | – |
3.1. | Įstaigos darbuotojų | Ne |
3.2. | Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procese | Ne |
3.3. | Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procese, viešuosiuose pirkimuose | Ne |
4. | Veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu: | – |
4.1. | Įstaigos veikloje | Ne |
4.2. | Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procese | Ne |
4.3. | Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procese, viešuosiuose pirkimuose | Ne |
5. | Daugiausia priima sprendimus, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo: | – |
5.1. | Įstaigos veikloje | Taip |
5.2. | Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procese | Taip |
5.3. | Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procese, viešuosiuose pirkimuose | Taip |
6. | Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija: | – |
6.1. | Įstaigos veikloje | Ne |
6.2. | Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procese | Ne |
6.3. | Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procese, viešuosiuose pirkimuose | Ne |
7. | Anksčiau atlikus korupcijos rizikos analizę buvo nustatyta veiklos trūkumų: | Ne |
7.1. | Kitose įstaigos veiklos srityje | Ne |
7.2. | Viešuosiuose pirkimuose, organizuojant ir vykdant | Ne |
7.3. | Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procese | Ne |
Detalus vertinimas pateikiamas 1 priede, kurio klausimynas parengtas vadovaujantis ir adaptuojant Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijose pateiktą klausimyną[4].
- Tam, kad būtų tinkamai įvertinta, koks yra realus korupcijos rizikos laipsnis vertinamoje įstaigos veiklos srityje buvo išanalizuoti įstaigos teisės aktai, sprendimai:
- Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos nuostatai patvirtinti Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. 1-50.
- Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos darbo tvarkos taisyklės patvirtintos direktoriaus 2016-12-14 įsakymu Nr. V-83 (nauja redakcija – direktoriaus 2017-02-28 įsakymas Nr. V-26);
- Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos mokinių aprūpinimo vadovėliais ir mokymo priemonėmis bei jų apskaitos, saugojimo ir išdavimo tvarkos aprašas patvirtintas direktoriaus 2014-03-21 įsakymu Nr. V-18;
- Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos viešųjų pirkimų organizavimo taisyklės, patvirtintos direktoriaus 2015 m. kovo 5 dienos įsakymu d. Nr. V-18;
- Gimnazijos viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamentas, patvirtintas direktoriaus 2016 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. V-24;
- Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos direktoriaus 2020-01-02 įsakymas Nr. V-4 „Dėl viešųjų pirkimų komisijos skyrimo“;
- Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos direktoriaus 2016-03-16 įsakymas Nr. V- 24 „Dėl viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamento patvirtinimo“;
- Gimnazijos tarybos 2018-03-09 posėdis, protokolas Nr.11;
- Gimnazijos metodinės tarybos 2018-02-21 posėdis, protokolas Nr.2.
- Gimnazijos tarybos 2019-03-07 posėdis, protokolas Nr.1;
- Gimnazijos metodinės tarybos 2019-02-20 posėdis, protokolas Nr.2;
- Gimnazijos tarybos 2020-03-09 posėdis, protokolas Nr.7;
- Gimnazijos metodinės tarybos 2020-03-02 posėdis, protokolas Nr.6.
- Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymas (2007 m. birželio 26 d. Nr. X-1212.
Taip pat įvertinta kaip yra laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų reikalavimų.
- Nustatyta, kad yra priimti visi teisės aktai būtini įstatymų ir įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų įgyvendinimui, įvertinta, jog teisės aktuose nustatyta sprendimų priėmimo, veiksmų atlikimo tvarka yra skaidri ir nesuteikia per daug įgaliojimų įstaigos darbuotojams veikti savo nuožiūra. Todėl įvertinus aukščiau paminėta konstatuotina, kad pagal vieną* (žr. 1 lentelėje) iš septynių vertinimo kriterijų, reglamentuotų Korupcijos prevencijos įstatyme, Gimnazijos vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo sritis yra priskiriama prie sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė.
- Atliekant korupcijos pasireiškimo tikimybės tyrimą, buvo naudojamas dokumentų analizės metodas, leidęs nustatyti gimnazijos veiklos sričių atitiktis Korupcijos prevencijos įstatymo Nr. IX-904 6 straipsnio 4 dalyjenustatytiems kriterijams:
- Padaryta korupcinio pobūdžio nusikalstama veika:
Per analizuojamąjį laikotarpį Gimnazijos veikloje nebuvo užfiksuoti Korupcijos prevencijos įstatymo Nr. IX-904 2 straipsnio 2 dalyje nurodytų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų atvejai. Taip pat nebuvo užfiksuoti teisės pažeidimai, už kuriuos numatyta administracinė, tarnybinė (drausminė) ar kitokia teisinė atsakomybė, atvejai.
- Pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas.
Gimnazija vykdo kontrolės funkcijas, susijusias su įstaigos vidaus administravimu. Jas Gimnazijoje užtikrina direktorius.
Gimnazija nevykdo veiklos, skirtos prižiūrėti, kaip jiems nepavaldūs fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys laikosi teisės aktų vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje.
- Atskirų <darbuotojų> funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė nėra išsamiai reglamentuoti.
Per analizuojamąjį laikotarpį gimnazijos darbuotojų įgyvendinami uždaviniai, vykdomos funkcijos, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka buvo apibrėžti, nenustatyta įstatymų ir jų įgyvendinimo teisės norminių aktų ir administracinių aktų kolizijų, priimti administraciniai aktai nuolat peržiūrimi ir, esant poreikiui, koreguojami.
Turto valdymo ir naudojimo organizavimo ir vykdymo proceso srityje vadovaujamasi KT 6 p. nurodytais teisės aktais. Įstatymų ir jų įgyvendinimo teisės norminių aktų ir administracinių aktų klaidos nebuvo nustatytos.
- Veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu.
Per analizuojamąjį laikotarpį užtikrinant turto valdymo ir naudojimo procesą gimnazijai nebuvo suteikti įgaliojimai išduoti leidimus, licencijas, suteikti nuolaidas, lengvatas ir kitokias papildomas teises ar atsisakyti jas išduoti arba sustabdyti, panaikinti jų galiojimą ar kitaip jas apriboti, taikyti teisės aktuose nustatytas kitas teisinio poveikio priemones, konstatuoti, nagrinėti teisės pažeidimus ir priimti sprendimus dėl teisinės atsakomybės priemonių taikymo.
- Daugiausia priima sprendimus, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo.
Šie sprendimai priimami savarankiškai ir nereikalauja papildomo derinimo su kitomis valstybės ar savivaldybės įstaigomis, nereikalauja kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo. Dėl šio kriterijaus vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo sritis yra formaliai priskirtina prie veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė.
- Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija.
Per analizuojamąjį laikotarpį gimnazija savo veikloje neturėjo sričių, kurios būtų susijusios su įslaptintos informacijos gavimu, naudojimu ir apsauga, o turima bei valdoma informacija nelaikytina valstybės ar tarnybos paslaptimi.
- Įstaigos vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje nėra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos.
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (toliau – STT) nėra atlikusi korupcijos rizikos analizės Gimnazijoje.
STT nėra atlikusi korupcijos rizikos analizės Gimnazijoje vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje.
- Pastebime, vien tai, kad veiklos sritis, pagal minėtą vertinimo kriterijų, jei formaliai ir priskirtina prie sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos tikimybė, dar nereiškia, kad yra nustatyta, kad rizika yra reali ir ji yra nevaldoma.
- Užtikrinant skaidrų vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procesą iki 2020-06-30 d. nebuvo numatytos jokios procedūros.
- Įstaiga priėmė/pakeitė/parengė šiuos teisės aktus, susijusius su vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo procesu
Ne
- Analizuojant veiklą vertinta vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo sritis.
KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖS NUSTATYMAS ŠIRVINTŲ LAURYNO STUOKOS-GUCEVIČIAUS GIMNAZIJOJE
VADOVĖLIŲ IR MOKYMO PRIEMONIŲ ĮSIGIJIMO SRITYJE
PRIEDAS Nr. 1. Vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srities, kurioje egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo klausimynas[5]
Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 3 dalyje numatyti kriterijai / Adaptuoti pagal Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijose pateiktą klausimyną8 |
|||
Taip/Ne | Komentaras | ||
1. | Padaryta korupcinio pobūdžio nusikalstama veika | ||
1.1. | Kaip nustatytas korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos ir / ar kito tapataus pobūdžio, tačiau mažiau pavojingo teisės pažeidimo, už kurį numatyta administracinė, tarnybinė (drausminė) ar kitokia atsakomybė, faktas, vykdant vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimą įstaigoje (pvz.: teisėsaugos institucijai pradėjus ikiteisminį tyrimą, remiantis valstybinio audito ar savivaldybės kontrolieriaus, valstybės ar savivaldybės įstaigos vidaus ir / ar privačios audito įmonės audito išvadose, asmenų skunduose, žiniasklaidoje, kita pateikta informacija)? | Ne | |
1.2. | Ar informacija buvo pateikta valstybės tarnautojų ir juridinių asmenų registrams, ar nustatyti faktai buvo paviešinti? (Jei į 1.1 klausimą atsakymas –taip, tai reikia atsakyti į šį klausimą). | ||
1.3. | Ar įstaigoje sudarytos galimybės įstaigos darbuotojams, kitiems asmenims kreiptis ir informuoti (taip pat ir anonimiškai) įstaigos vadovus apie galimus korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų ir / ar kitų tapataus pobūdžio, tačiau mažiau pavojingų teisės pažeidimų, įstaigoje faktus, susijusius su vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo sritimi? Ar buvo gauta tokių pranešimų? | Ne | |
1.4. | Ar įstaigoje buvo atliktas tyrimas siekiant nustatyti, kokios įstaigos veiklą reglamentuojančių teisės aktų spragos, įstaigos vidaus kontrolės sistemos trūkumai ir kitos priežastys sudarė prielaidas šias neteisėtas veikas padaryti? Jei taip, kokios tyrimo išvados? (Jei į 1.1 klausimą atsakymas –taip, tai reikia atsakyti į šį klausimą). | ||
1.5. | Ar buvo imtasi priemonių teisinio reglamentavimo spragoms šalinti, įstaigos vidaus kontrolės sistemos efektyvumui didinti? Jei taip, kaip vertinate šių priemonių veiksmingumą? (Jei į 1.1 klausimą atsakymas –taip, tai reikia atsakyti į šį klausimą). | ||
2. | Pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas | Ne | Kontrolės ar priežiūros vykdymas nėra susijęs su vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo sritimi įstaigoje |
3. | Atskirų darbuotojų funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė nėra išsamiai reglamentuoti | ||
3.1. | Ar įstaiga priėmė vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje teisės aktus (įstaigos padalinių nuostatus, sudaromų komisijų ir pan. darbo reglamentus, darbuotojų pareigybių aprašymus ar nuostatus, kitus teisės aktus), reglamentuojančius atskirų darbuotojų (komisijų) uždavinius, funkcijas, darbo ir sprendimų priėmimo tvarką, principus, kriterijus, terminus ir atsakomybę? | Taip | |
3.1.1. | Ar įstaigos darbuotojai pasirašytinai supažindinti su šiais teisės aktais? | Taip | |
3.2. | Ar priimant įstaigos vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje teisės aktus, reglamentuojančius atskirų darbuotojų (komisijų) uždavinius, funkcijas, atsižvelgta į teisės aktais nustatytus įstaigos (jos padalinio) uždavinius, funkcijas? | Taip | |
3.3. | Ar įstaigos priimtuose vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje teisės aktuose apibrėžti atskirų darbuotojų (komisijų) uždaviniai ir funkcijos yra pakankami įstaigos uždaviniams ir funkcijoms įgyvendinti? | Taip | |
3.4. | Ar įstaigos priimti vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srities teisės aktai užtikrina aiškų atskirų darbuotojų (komisijų) pavaldumą ir atskaitingumą? | Taip | |
3.5. | Ar įstaigos priimti vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje teisės aktai reglamentuoja darbuotojų (komisijų) veiklos ir sprendimų priėmimo vidaus kontrolės (prevencinės, einamosios ir kt.) procedūras? | Taip | |
3.5.1. | Ar yra vykdoma vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo kontrolė? | Taip | |
3.5.2. | Ar ji veiksminga? Kokie pažeidimai buvo nustatyti ir pašalinti, vykdant vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo organizavimo ir vykdymo kontrolę? | T | Nenustatyti pažeidimai |
3.7. | Ar įstaigoje priimtas darbuotojų etikos / elgesio kodeksas? | Ne | Yra tik pedagogų etikos kodeksas |
3.7.1. | Jei taip, kaip vykdoma šio kodekso nuostatų įgyvendinimo / laikymosi kontrolė? | Ne | Nevykdoma |
3.8. | Ar vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo organizavimo ir vykdymo srities teisės aktai periodiškai peržiūrimi? | Ne | |
3.8.1. | Ar vykdomas nustatytų vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srities teisinio reglamentavimo spragų ar kolizijų taisymas? | Ne | |
3.8.2 | Ar įstaigoje priimti teisės aktai reglamentuojantys vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje vykdymą? | Taip | |
3.8.3. | Ar įstaigos priimtuose teisės aktuose išsamiai ir tiksliai apibrėžtos vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje vykdančių subjektų teisės ir pareigos? | Taip | |
3.8.4. | Ar šiems subjektams nesuteikti per platūs įgaliojimai veikti savo nuožiūra? | Ne | |
3.8.5. | Ar įstaigoje priimti teisės aktai, užtikrinantys Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų laikymąsi? | Ne | Vadovaujamasi viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu |
3.8.6. | Ar įstaigos vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje apibrėžiančiuose teisės aktuose įtvirtinta konkreti ir tiksli sprendimų priėmimo procedūra ( pvz.: sprendimų priėmimo principai, kriterijai, terminai) vykdant kontrolės funkcijas? | Taip | |
3.8.7. | Ar reglamentuota įstaigos vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje vykdančių subjektų veiklos ir sprendimų apskundimo tvarka? | Ne | |
3.8.8. | Ar įstaigoje buvo gauta asmenų skundų, pranešimų, kitokio pobūdžio informacijos dėl turto valdymo ir naudojimo srityje vykdančių subjektų veiklos/priimtų sprendimų teisėtumo, pagrįstumo? | Ne | |
4. | Veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu. | Nėra susiję su vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo sritimi įstaigoje | |
5. | Daugiausia priima sprendimus, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo | Taip | |
5.1. | Ar įstaigoje atliekamas norminių teisės aktų projektų, susijusių su vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo sritimi, poveikio korupcijos mastui vertinimas? | Ne | |
5.3. | Ar įstaiga priėmė tokių teisės aktų? | Ne | |
5.4. | Ar įstaigos vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje teisės aktuose numatyti konkretūs tokius sprendimus galintys priimti subjektai, išsamiai ir aiškiai apibrėžta šiuos sprendimus priimančių subjektų kompetencija? | Ne | |
5.4.1. | Jei šie teisės aktai suteikia įgaliojimus priimti sprendimus kolegialiai institucijai, ar detaliai reglamentuotos kolegialios institucijos sudarymo, sudėties atnaujinimo, narių skyrimo, sprendimų priėmimo procedūros? | Ne | |
5.4.2. | Ar teisės aktai numato kolegialios institucijos narių individualią atsakomybę už priimtus sprendimus? | Ne | |
6. | Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija | Nėra susiję su vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo sritimi įstaigoje. | |
7. | Anksčiau atlikus korupcijos rizikos analizę, buvo nustatyta veiklos trūkumų | ||
7.1. | Ar įstaigoje buvo įgyvendintos Specialiųjų tyrimų tarnybos išvadoje dėl korupcijos rizikos analizės vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje pateiktos rekomendacijos ir pasiūlymai? | Ne | |
7.2. | Ar buvo imtasi priemonių korupcijos rizikos analizės vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimo srityje nustatytiems korupcijos rizikos veiksniams valdyti ir / ar šalinti? | Ne |
[1] https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.D7EDC15D339E
[2] Įstaigos veiklos sritis priskiriama prie sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, jeigu atitinka vieną ar kelis iš Korupcijos prevencijos įstatymo Nr. IX-904 6 straipsnio 4 dalyje nustatytų kriterijų. (https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.4DBDE27621A2/AeGwNWRfhL)
[3] Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 4 dalyje numatyti kriterijai adaptuoti, kad atitiktų įstaigos veiklos specifiką, galima būtų pateikti išsamesnį vertinimą.
[4] https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.399325
[5] Adaptuotas ir parengtas vadovaujantis Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-177.
______________________________________
_____________________________________________________________________________________
KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖS NUSTATYMAS
ŠIRVINTŲ LAURYNO STUOKOS-GUCEVIČIAUS GIMNAZIJOJE TURTO VALDYMO IR NAUDOJIMO SRITYJE
2019-09-27
- Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu Nr. IX-904, Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601, Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170, ir siekdami nustatyti Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos (toliau – gimnazijos), kurios steigėja yra Širvintų rajono savivaldybės taryba, veiklos sritis, kuriose galimai egzistuoja įstaigų veiklą veikiantys išoriniai ir (ar) vidiniai ir (ar) individualūs rizikos veiksniai, galintys sudaryti galimybes atsirasti korupcijai, įstaigoje buvo atliktas korupcijos tikimybės (toliau – KT) nustatymas.
- Gimnazijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija (toliau – komisija): gimnazijos direktoriaus 2017 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-31 sudarytos komisijos pirmininkė direktoriaus pavaduotoja Lina Janickaitė, atsakinga už korupcijos prevencijos priežiūrą ir kontrolę, kontaktiniai duomenys: el. p.: linajanickaite@gmail.com , tel.: +370 382 51230; komisijos narės Edita Šidlauskienė ir Daiva Piškinienė su turto naudojimu yra tiesiogiai susijusios. Kiekviena jų naudoja gimnazijos turtą, už kurį yra materialiai atsakingos.
KT atliko Lina Janickaitė.
- Analizuotas laikotarpis už 3 metus: 2017-06-30–2019-06-30, pateikiant statistinius duomenis ir vertinant situaciją pagal 2019-06-30 dienai galiojusius teisės aktus, aktualius įsakymus, nuostatas ir pavedimus.
- Ši veikla vertinta vadovaujantis Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo klausimynu, patvirtintu Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170[1], kurio pagalba nustatyta, kad gimnazijos turto valdymo ir naudojimo procesas priskirtinas prie sričių, kuriose formaliai egzistuoja didelė[2] korupcijos pasireiškimo tikimybė, žr. 1 lentelė.
1 lentelė. Korupcijos pasireiškimo tikimybė Gimnazijos turto valdymo ir naudojimo procese, ir, vadovaujantis (adaptuotais) Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 4 dalyje numatytais kriterijais, ji egzistuoja.
(adaptuoti[3]) Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 3 dalyje numatyti kriterijai <… Valstybės … įstaigos veiklos sritis priskiriama prie sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, jeigu atitinka vieną ar kelis iš šių kriterijų> |
Taip / Ne |
|
1. | Padaryta korupcinio pobūdžio nusikalstama veika: | – |
1.1. | Įstaigoje / veikloje | Ne |
1.2. | Turto valdymo ir naudojimo procese | Ne |
1.3. | Turto valdymo ir naudojimo procese, viešuosiuose pirkimuose | Ne |
2. | Pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas: | – |
2.1. | Įstaigos / veiklos | Ne |
2.2. | Turto valdymo ir naudojimo procese | Ne |
2.3. | Turto valdymo ir naudojimo procese, viešuosiuose pirkimuose | Ne |
3. | Atskirų <darbuotojų> funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė reglamentuoti (išsamiai reglamentuoti – atsakymas „Ne“, neišsamiai – atsakymas „Taip“)*: | – |
3.1. | Įstaigos darbuotojų | Ne |
3.2. | Turto valdymo ir naudojimo procese | Ne |
3.3. | Turto valdymo ir naudojimo procese, viešuosiuose pirkimuose | Ne |
4. | Veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu: | – |
4.1. | Įstaigos veikloje | Ne |
4.2. | Turto valdymo ir naudojimo procese | Ne |
4.3. | Turto valdymo ir naudojimo procese, viešuosiuose pirkimuose | Ne |
5. | Daugiausia priima sprendimus, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo: | – |
5.1. | Įstaigos veikloje | Taip |
5.2. | Turto valdymo ir naudojimo procese | Taip |
5.3. | Turto valdymo ir naudojimo procese, viešuosiuose pirkimuose | Taip |
6. | Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija: | – |
6.1. | Įstaigos veikloje | Ne |
6.2. | Turto valdymo ir naudojimo procese | Ne |
6.3. | Turto valdymo ir naudojimo procese, viešuosiuose pirkimuose | Ne |
7. | Anksčiau atlikus korupcijos rizikos analizę buvo nustatyta veiklos trūkumų: | Ne |
7.1. | Kitose įstaigos veiklos srityje | Ne |
7.2. | Viešuosiuose pirkimuose, organizuojant ir vykdant | Ne |
7.3. | Turto valdymo ir naudojimo procese | Ne |
Detalus vertinimas pateikiamas 1 priede, kurio klausimynas parengtas vadovaujantis ir adaptuojant Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijose pateiktą klausimyną[4].
- Tam, kad būtų tinkamai įvertinta, koks yra realus korupcijos rizikos laipsnis vertinamoje įstaigos veiklos srityje buvo išanalizuoti įstaigos teisės aktai, sprendimai:
- Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos nuostatai patvirtinti Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. 1-50.
- Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos darbo tvarkos taisyklės patvirtintos direktoriaus 2016-12-14 įsakymu Nr. V-83 (nauja redakcija – direktoriaus 2017-02-28 įsakymas Nr. V-26);
- Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos viešųjų pirkimų organizavimo taisyklės, patvirtintos direktoriaus 2015 m. kovo 5 dienos įsakymu d. Nr. V-18;
- Gimnazijos viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamentas, patvirtintas direktoriaus 2016 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. V-24;
- Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos direktoriaus 2016-09-14 įsakymas Nr. V-59 „Dėl viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“, Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos direktoriaus 2016-03-16 įsakymas Nr. V- 24 „Dėl viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamento patvirtinimo“;
- Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklės, patvirtintos direktoriaus 2011-11-16 įsakymu Nr. V-33;
- Direktoriaus 2016-10-25 įsakymas V-68 „Dėl inventorizacijos taisyklių patvirtinimo“;
- Direktoriau 2016-10-26 įsakymas V-69 „Dėl inventorizacijos komisijos sudarymo ir inventorizacijos atlikimo“;
- Direktoriaus 2017-10-04 įsakymas V-78 „Dėl inventorizacijos taisyklių tvirtinimo“;
- Direktoriaus 2017-10-17 įsakymas V-79 „Dėl inventorizacijos atlikimo“;
- Direktoriaus 2017-12-15 įsakymas V-94 „Dėl inventorizacijos tvirtinimo ir turto nurašymo“;
- Direktoriaus 2018-10-16 įsakymo V-77 „Dėl inventorizacijos atlikimo“;
- Direktoriaus 2018-12-17 įsakymo V-93A Dėl inventorizacijos tvirtinimo ir turto nurašymo“;
- . Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymas (2007 m. birželio 26 d. Nr. X-1212.
Taip pat įvertinta kaip yra laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų reikalavimų.
- Nustatyta, kad yra priimti visi teisės aktai būtini įstatymų ir įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų įgyvendinimui, įvertinta, jog teisės aktuose nustatyta sprendimų priėmimo, veiksmų atlikimo tvarka yra skaidri ir nesuteikia per daug įgaliojimų įstaigos darbuotojams veikti savo nuožiūra. Todėl įvertinus aukščiau paminėta konstatuotina, kad pagal vieną* (žr. 1 lentelėje) iš septynių vertinimo kriterijų, reglamentuotų Korupcijos prevencijos įstatyme, Gimnazijos turto valdymo ir naudojimo proceso sritis yra priskiriama prie sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė.
- Atliekant korupcijos pasireiškimo tikimybės tyrimą, buvo naudojamas dokumentų analizės metodas, leidęs nustatyti gimnazijos veiklos sričių atitiktis Korupcijos prevencijos įstatymo Nr. IX-904 6 straipsnio 4 dalyjenustatytiems kriterijams:
- Padaryta korupcinio pobūdžio nusikalstama veika:
Per analizuojamąjį laikotarpį gimnazijos veikloje nebuvo užfiksuoti Korupcijos prevencijos įstatymo Nr. IX-904 2 straipsnio 2 dalyje nurodytų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų atvejai. Taip pat nebuvo užfiksuoti teisės pažeidimai, už kuriuos numatyta administracinė, tarnybinė (drausminė) ar kitokia teisinė atsakomybė, atvejai.
- Pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas.
Gimnazija vykdo kontrolės funkcijas, susijusias su įstaigos vidaus administravimu. Jas gimnazijoje užtikrina direktorius.
Gimnazija nevykdo veiklos, skirtos prižiūrėti, kaip jiems nepavaldūs fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys laikosi teisės aktų reikalavimų turto valdymo ir naudojimo ar turto įsigijimo viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo srityse.
- Atskirų <darbuotojų> funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė nėra išsamiai reglamentuoti.
Per analizuojamąjį laikotarpį gimnazijos darbuotojų įgyvendinami uždaviniai, vykdomos funkcijos, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka buvo apibrėžti, nenustatyta įstatymų ir jų įgyvendinimo teisės norminių aktų ir administracinių aktų kolizijų, priimti administraciniai aktai nuolat peržiūrimi ir, esant poreikiui, koreguojami.
Turto valdymo ir naudojimo organizavimo ir vykdymo proceso srityje vadovaujamasi KT 6 p. nurodytais teisės aktais. Įstatymų ir jų įgyvendinimo teisės norminių aktų ir administracinių aktų klaidos nebuvo nustatytos.
- Veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu.
Per analizuojamąjį laikotarpį užtikrinant turto valdymo ir naudojimo procesą gimnazijai nebuvo suteikti įgaliojimai išduoti leidimus, licencijas, suteikti nuolaidas, lengvatas ir kitokias papildomas teises ar atsisakyti jas išduoti arba sustabdyti, panaikinti jų galiojimą ar kitaip jas apriboti, taikyti teisės aktuose nustatytas kitas teisinio poveikio priemones, konstatuoti, nagrinėti teisės pažeidimus ir priimti sprendimus dėl teisinės atsakomybės priemonių taikymo.
- Daugiausia priima sprendimus, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo.
Šie sprendimai priimami savarankiškai ir nereikalauja papildomo derinimo su kitomis valstybės ar savivaldybės įstaigomis, nereikalauja kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo. Dėl šio kriterijaus turto valdymo ir naudojimo proceso sritis yra formaliai priskirtina prie veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė.
- Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija.
Per analizuojamąjį laikotarpį gimnazija savo veikloje neturėjo sričių, kurios būtų susijusios su įslaptintos informacijos gavimu, naudojimu ir apsauga, o turima bei valdoma informacija nelaikytina valstybės ar tarnybos paslaptimi.
- Įstaigos turto valdymo ir naudojimo procese nėra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos.
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (toliau – STT) nėra atlikusi korupcijos rizikos analizės Gimnazijoje.
STT nėra atlikusi korupcijos rizikos analizės Gimnazijoje turto valdymo ir naudojimo procese.
- Pastebime, vien tai, kad veiklos sritis, pagal minėtą vertinimo kriterijų, jei formaliai ir priskirtina prie sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos tikimybė, dar nereiškia, kad yra nustatyta, kad rizika yra reali ir ji yra nevaldoma.
- Užtikrinant skaidrų turto valdymo ir naudojimo procesą iki 2019-06-30 d. nebuvo numatytos jokios procedūros.
- Įstaiga priėmė/pakeitė/parengė šiuos teisės aktus, susijusius su turto valdymo ir naudojimo procesu
11.1. Direktoriaus 2017-10-04 įsakymas V-78 „Dėl inventorizacijos taisyklių tvirtinimo“;
- Analizuojant veiklą vertinta turto valdymo ir naudojimo sritis.
- Kiti atsakymai į klausimus
KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖS NUSTATYMAS ŠIRVINTŲ LAURYNO STUOKOS-GUCEVIČIAUS GIMNAZIJOJE
TURTO VALDYMO IR NAUDOJIMO SRITYJE
PRIEDAS Nr. 1. Įstaigos turto valdymo ir naudojimo srities, kurioje egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo klausimynas[5]
Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 3 dalyje numatyti kriterijai / Adaptuoti pagal Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijose pateiktą klausimyną8 |
|||
Taip/Ne | Komentaras | ||
1. | Padaryta korupcinio pobūdžio nusikalstama veika | ||
1.1. | Kaip nustatytas korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos ir / ar kito tapataus pobūdžio, tačiau mažiau pavojingo teisės pažeidimo, už kurį numatyta administracinė, tarnybinė (drausminė) ar kitokia atsakomybė, faktas, vykdant turto valdymą ir naudojimą įstaigoje (pvz.: teisėsaugos institucijai pradėjus ikiteisminį tyrimą, remiantis valstybinio audito ar savivaldybės kontrolieriaus, valstybės ar savivaldybės įstaigos vidaus ir / ar privačios audito įmonės audito išvadose, asmenų skunduose, žiniasklaidoje, kita pateikta informacija)? | Ne | |
1.2. | Ar informacija buvo pateikta valstybės tarnautojų ir juridinių asmenų registrams, ar nustatyti faktai buvo paviešinti? (Jei į 1.1 klausimą atsakymas –taip, tai reikia atsakyti į šį klausimą). | Ne | |
1.3. | Ar įstaigoje sudarytos galimybės įstaigos darbuotojams, kitiems asmenims kreiptis ir informuoti (taip pat ir anonimiškai) įstaigos vadovus apie galimus korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų ir / ar kitų tapataus pobūdžio, tačiau mažiau pavojingų teisės pažeidimų, įstaigoje faktus, susijusius su turto valdymo ir naudojimo sritimi? Ar buvo gauta tokių pranešimų? | Ne | |
1.4. | Ar įstaigoje buvo atliktas tyrimas siekiant nustatyti, kokios įstaigos veiklą reglamentuojančių teisės aktų spragos, įstaigos vidaus kontrolės sistemos trūkumai ir kitos priežastys sudarė prielaidas šias neteisėtas veikas padaryti? Jei taip, kokios tyrimo išvados? (Jei į 1.1 klausimą atsakymas –taip, tai reikia atsakyti į šį klausimą). | Ne | |
1.5. | Ar buvo imtasi priemonių teisinio reglamentavimo spragoms šalinti, įstaigos vidaus kontrolės sistemos efektyvumui didinti? Jei taip, kaip vertinate šių priemonių veiksmingumą? (Jei į 1.1 klausimą atsakymas –taip, tai reikia atsakyti į šį klausimą). | Ne | |
2. | Pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas | Ne | Kontrolės ar priežiūros vykdymas nėra susijęs su turto valdymo ir naudojimo sritimi įstaigoje |
3. | Atskirų darbuotojų funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė nėra išsamiai reglamentuoti | ||
3.1. | Ar įstaiga priėmė turto valdymo ir naudojimo srityje teisės aktus (įstaigos padalinių nuostatus, sudaromų komisijų ir pan. darbo reglamentus, darbuotojų pareigybių aprašymus ar nuostatus, kitus teisės aktus), reglamentuojančius atskirų darbuotojų (komisijų) uždavinius, funkcijas, darbo ir sprendimų priėmimo tvarką, principus, kriterijus, terminus ir atsakomybę? | Taip | |
3.1.1. | Ar įstaigos darbuotojai pasirašytinai supažindinti su šiais teisės aktais? | Taip | |
3.2. | Ar priimant įstaigos turto valdymo ir naudojimo srityje teisės aktus, reglamentuojančius atskirų darbuotojų (komisijų) uždavinius, funkcijas, atsižvelgta į teisės aktais nustatytus įstaigos (jos padalinio) uždavinius, funkcijas? | Taip | |
3.3. | Ar įstaigos priimtuose turto valdymo ir naudojimo srityje teisės aktuose apibrėžti atskirų darbuotojų (komisijų) uždaviniai ir funkcijos yra pakankami įstaigos uždaviniams ir funkcijoms įgyvendinti? | Taip | |
3.4. | Ar įstaigos priimti turto valdymo ir naudojimo srities teisės aktai užtikrina aiškų atskirų darbuotojų (komisijų) pavaldumą ir atskaitingumą? | Taip | |
3.5. | Ar įstaigos priimti turto valdymo ir naudojimo srityje teisės aktai reglamentuoja darbuotojų (komisijų) veiklos ir sprendimų priėmimo vidaus kontrolės (prevencinės, einamosios ir kt.) procedūras? | Taip | |
3.5.1. | Ar yra vykdoma turto valdymo ir naudojimo kontrolė? | Taip | |
3.5.2. | Ar ji veiksminga? Kokie pažeidimai buvo nustatyti ir pašalinti, vykdant turto valdymo ir naudojimo organizavimo ir vykdymo kontrolę? | Ne | Nenustatyti pažeidimai |
3.7. | Ar įstaigoje priimtas darbuotojų etikos / elgesio kodeksas? | Ne | Yra tik pedagogų etikos kodeksas |
3.7.1. | Jei taip, kaip vykdoma šio kodekso nuostatų įgyvendinimo / laikymosi kontrolė? | Ne | Nevykdoma |
3.8. | Ar turto valdymo ir naudojimo srities organizavimo ir vykdymo srities teisės aktai periodiškai peržiūrimi? | Ne | |
3.8.1. | Ar vykdomas nustatytų turto valdymo ir naudojimo srities teisinio reglamentavimo spragų ar kolizijų taisymas? | Ne | |
3.8.2 | Ar įstaigoje priimti teisės aktai reglamentuojantys turto valdymo ir naudojimo srityje vykdymą? | Taip | |
3.8.3. | Ar įstaigos priimtuose teisės aktuose išsamiai ir tiksliai apibrėžtos turto valdymo ir naudojimo srityje vykdančių subjektų teisės ir pareigos? | Taip | |
3.8.4. | Ar šiems subjektams nesuteikti per platūs įgaliojimai veikti savo nuožiūra? | Ne | |
3.8.5. | Ar įstaigoje priimti teisės aktai, užtikrinantys Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų laikymąsi? | Ne | Vadovaujamasi viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu |
3.8.6. | Ar įstaigos turto valdymo ir naudojimo srityje apibrėžiančiuose teisės aktuose įtvirtinta konkreti ir tiksli sprendimų priėmimo procedūra ( pvz.: sprendimų priėmimo principai, kriterijai, terminai) vykdant kontrolės funkcijas? | Ne | |
3.8.7. | Ar reglamentuota įstaigos turto valdymo ir naudojimo srityje vykdančių subjektų veiklos ir sprendimų apskundimo tvarka? | Ne | |
3.8.8. | Ar įstaigoje buvo gauta asmenų skundų, pranešimų, kitokio pobūdžio informacijos dėl turto valdymo ir naudojimo srityje vykdančių subjektų veiklos/priimtų sprendimų teisėtumo, pagrįstumo? | Ne | |
4. | Veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu. |
Nėra susiję su turto valdymo ir naudojimo sritimi įstaigoje. |
|
5. | Daugiausia priima sprendimus, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo | ||
5.1. | Ar įstaigoje atliekamas norminių teisės aktų projektų, susijusių su turto valdymo ir naudojimo sritimi, poveikio korupcijos mastui vertinimas? | Ne | |
5.3. | Ar įstaiga priėmė tokių teisės aktų? | Ne | |
5.4. | Ar įstaigos turto valdymo ir naudojimo srityje srityje teisės aktuose numatyti konkretūs tokius sprendimus galintys priimti subjektai, išsamiai ir aiškiai apibrėžta šiuos sprendimus priimančių subjektų kompetencija? | Ne | |
5.4.1. | Jei šie teisės aktai suteikia įgaliojimus priimti sprendimus kolegialiai institucijai, ar detaliai reglamentuotos kolegialios institucijos sudarymo, sudėties atnaujinimo, narių skyrimo, sprendimų priėmimo procedūros? | Ne | |
5.4.2. | Ar teisės aktai numato kolegialios institucijos narių individualią atsakomybę už priimtus sprendimus? | Ne | |
6. | Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija |
Nėra susiję su turto valdymo ir naudojimo sritimi įstaigoje. |
|
7. | Anksčiau atlikus korupcijos rizikos analizę, buvo nustatyta veiklos trūkumų | ||
7.1. | Ar įstaigoje buvo įgyvendintos Specialiųjų tyrimų tarnybos išvadoje dėl korupcijos rizikos analizės turto valdymo ir naudojimo srityje pateiktos rekomendacijos ir pasiūlymai? | Ne | |
7.2. | Ar buvo imtasi priemonių korupcijos rizikos analizės turto valdymo ir naudojimo srityje nustatytiems korupcijos rizikos veiksniams valdyti ir / ar šalinti? | Ne |
[1] https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.D7EDC15D339E
[2] Įstaigos veiklos sritis priskiriama prie sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, jeigu atitinka vieną ar kelis iš Korupcijos prevencijos įstatymo Nr. IX-904 6 straipsnio 4 dalyje nustatytų kriterijų. (https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.4DBDE27621A2/AeGwNWRfhL)
[3] Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 4 dalyje numatyti kriterijai adaptuoti, kad atitiktų įstaigos veiklos specifiką, galima būtų pateikti išsamesnį vertinimą.
[4] https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.399325
[5] Adaptuotas ir parengtas vadovaujantis Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-177.
KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖS NUSTATYMAS ŠIRVINTŲ LAURYNO STUOKOS-GUCEVIČIAUS GIMNAZIJOJE
MAISTO ATLIEKŲ TVARKYMO ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO SRITYJE
2018-09-10
1. Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu Nr. IX-904, Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601, Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170, ir siekdami nustatyti Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos (toliau – gimnazijos), kurios steigėja yra Širvintų rajono savivaldybės taryba, veiklos sritis, kuriose galimai egzistuoja įstaigų veiklą veikiantys išoriniai ir (ar) vidiniai ir (ar) individualūs rizikos veiksniai, galintys sudaryti galimybes atsirasti korupcijai, įstaigoje buvo atliktas korupcijos tikimybės (toliau – KT) nustatymas.
2. Gimnazijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija (toliau – komisija): gimnazijos direktoriaus 2017 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-31 sudarytos komisijos pirmininkė direktoriaus pavaduotoja Lina Janickaitė, atsakinga už korupcijos prevencijos priežiūrą ir kontrolę, kontaktiniai duomenys: el. p.:
, tel.: +370 382 51230; komisijos narės Edita Šidlauskienė ir Daiva Piškinienė maisto atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo srityje nedalyvauja.
KT atliko Edita Šidlauskienė, kontaktiniai duomenys: el.p.:
, tel.: 8 686 80982.
3. Analizuotas laikotarpis už 3 metus: 2015-06-30 – 2018-06-30, pateikiant statistinius duomenis ir vertinant situaciją pagal 2018-06-30 dienai galiojusius teisės aktus, aktualius įsakymus, nuostatas ir pavedimus.
4. Ši veikla vertintas vadovaujantis Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo klausimynu, patvirtintu Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170[1], kurio pagalba nustatyta, kad gimnazijos maisto atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procesas priskirtinas prie sričių, kuriose formaliai egzistuoja didelė[2] korupcijos pasireiškimo tikimybė, žr. 1 lentelė.
SKAITYTI TOLIAU VISĄ DOKUMENTĄ
[1] https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.D7EDC15D339E
[2] Įstaigos veiklos sritis priskiriama prie sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, jeigu atitinka vieną ar kelis iš Korupcijos prevencijos įstatymo Nr. IX-904 6 straipsnio 4 dalyje nustatytų kriterijų. (https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.4DBDE27621A2/AeGwNWRfhL)
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 2 punkto nuostatomis Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijoje nebuvo atliktas teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas.
Gruodžio 9 dieną paminėjome tarptautinę antikorupcijos dieną. Su gimnazistais ir mokytojais susitiko Specialiųjų tyrimų tarnybos (toliau tekste – STT) l. e. Antikorupcinio švietimo skyriaus viršininko pareigas Benas Aldakauskas.
Širvintų rajono savivaldybės administracijos informacija
Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas (mokomoji medžiaga)