+370 640 96117

gimnazija(eta)lsg.lt

Vilniaus g. 69

LT-19121 Širvintos

07:00 - 17:00

Pirmadienis - Penktadienis

Pamokų laikas

1. 8.00-8.45

2. 8.55-9.40

3. 9.50-10.35

4. 11.00-11.45

5. 12.05-12.50

6. 13.00-13.45

7. 13.55-14.40

8. 14.50-15.35

(8 382) 51230

gimnazija@lsg.lt

Vilniaus g. 69

LT-19121 Širvintos

08:00 - 17:00

Pirmadienis - Penktadienis

darbo tvarkos senos taisyklės

ŠIRVINTŲ LAURYNO STUOKOS-GUCEVIČIAUS GIMNAZIJOS DARBO TVARKOS TAISYKLĖS

PATVIRTINTA

Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus

gimnazijos direktoriaus 2011-12-29

įsakymu Nr. V-47.

Širvintų Lauryno Stuokos – Gucevičiaus gimnazija yra ugdymo(si), mokymo(si) įstaiga, įsteigta 1924 metais, įstaigos kodas 190360892. Gimnazija veikia vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės norminiais aktais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos įsakymais, gimnazijos nuostatais.

1. Darbo taisyklės – tai bendro pobūdžio reikalavimų, draudimų ir leidimų rinkinys, kuris taikomas visiems be išimties dirbantiems bei ketinantiems dirbti mokykloje darbuotojams, kuris apima taisykles, nesusijusias su darbuotojo konkrečios funkcijos atlikimu.

1.1.Gimnazija teikia pagrindinį ir vidurinį mokymą:

1.2. šios gimnazijos darbo taisyklės (toliau tekste “taisyklės”) reglamentuoja gimnazijos darbo tvarką, apibrėžia darbuotojų kompetenciją, teises ir pareigas, atsakomybę už pareigų nevykdymą, paskatinimus už  gerą darbą. Taisyklės padeda organizuoti darbą, racionaliai naudoti darbo laiką, užtikrinti darbo drausmės laikymąsi;

1.3.darbuotojo pareigas reglamentuoja darbo sutartis, pareigybių aprašymai, gimnazijos nuostatai, saugaus darbo instrukcijos;

1.4.klausimus, susijusius su darbo tvarkos taisyklių taikymu, sprendžia  gimnazijos administracija jai suteiktų teisių ribose, o numatytais atvejais, derinant su  gimnazijos taryba, mokytojų taryba, mokytojų profesine sąjunga;

1.5. Širvintų Lauryno Stuokos – Gucevičiaus gimnazijos  darbo tvarkos taisyklių skyriai:

1.5.1.švietimo politikos įgyvendinimas gimnazijoje;

1.5.2.mokinių priėmimo ir išvykimo iš gimnazijos, klasių,  mobiliųjų grupių, mokinių dalijimo į grupes per ugdymo plane nurodytas pamokas, pasirenkamųjų, neformaliojo švietimo grupių komplektavimo tvarka;

1.5.3.mokinių apskaitos organizavimas, mokinių bylų tvarkymas;

1.5.4.ugdymo organizavimo tvarka;

1.5.5.darbuotojų priėmimo į darbą ir jų atleidimo iš darbo tvarka;

1.5.6.pagrindinės darbuotojų teisės ir pareigos;

1.5.7.darbo laikas ir jo panaudojimas;

1.5.8.darbo krūvio nustatymas ir jo apmokėjimas;

1.5.9.paskatinimai darbuotojams;

1.5.10.darbuotojų atsakomybė už darbo drausmės pažeidimus;

1.5.11.mokinių žinių, gebėjimų ir įgūdžių vertinimo sistema;

1.5.12.mokinių elgesio taisyklės su skatinimo ir drausminimo priemonių sistema;

1.5.13.mokinių ir darbuotojų maitinimas;

1.5.14.mokinių vežiojimas;

1.5.15.higieninis mokinių ugdymas ir darbuotojų mokymas, sveikatos priežiūra;

1.5.16.saugos darbe, priešgaisrinės saugos, elektrosaugos mokymas;

1.5.17.naudojimosi gimnazijos patalpomis, turtu ir inventoriaus priežiūros, pirkinių gimnazijos reikmėms tvarka;

1.5.18.gimnazijos darbo priežiūros sistema;

1.5.19.baigiamosios nuostatos.

  1. ŠVIETIMO POLITIKOS ĮGYVENDINIMAS GIMNAZIJOJE

2.1.Mokinių priėmimo ir išvykimo iš gimnazijos, klasių, mobiliųjų grupių, mokinių dalijimo į grupes per ugdymo plane nurodytas pamokas, pasirenkamųjų, neformaliojo švietimo grupių komplektavimo tvarka:

2.1.1.į gimnaziją priimami visi vidurinį išsilavinimą įgyti pageidaujantys ir  savo poreikiams    atitinkančias programas įsisavinti pajėgiantys mokiniai, pasirašoma mokymo(si) sutartis;

2.1.2.atsižvelgiama į tėvų ar vaikų pageidavimus, jei išsilavinimas ir kitos aplinkybės (sveikatos, dėstomos kalbos mokėjimas – anglų k.) atitinka priėmimo į ją sąlygas;

2.1.3.mokiniai, pageidaujantys pakeisti mokymosi vietą, iš gimnazijos išvyksta pateikę  prašymą, nurodydami išvykimo priežastis;

2.1.4.gimnazija išsiunčia mokinio asmens bylos kopiją į ugdymo įstaigą, gavusi iš jos pranešimą apie mokinio atvykimą;

2.1.5.mokiniui išduodamas pažymėjimas apie jo mokymosi rezultatus;

2.1.6. gimnazijos klasės komplektuojamos, atsižvelgiant į mokinių amžių, ugdymosi rezultatus, individualių ugdymosi planų pasirinkimą;

2.1.7. I – IV klasėse maksimalus mokinių skaičius – 30;

2.1.8.neformaliojo švietimo būreliai komplektuojami atsižvelgiant į mokinių  gebėjimus bei pageidavimus juose dalyvauti;

2.1.9.neformaliojo vaikų švietimo būreliai, renginiai mokiniams nėra privalomi;

2.1.10.minimalus mokinių skaičius neformaliojo vaikų švietimo būrelyje – 12 mokinių;

2.1.11.sudaromas atskiras neformaliojo vaikų švietimo tvarkaraštis.

  1. 3. MOKINIŲ APSKAITOS ORGANIZAVIMAS, MOKINIŲ BYLŲ TVARKYMAS

3.1.Mokiniai į gimnaziją priimami gavus tėvų ar globėjų prašymą, kuriame jie privalo nurodyti mokinio vardą, pavardę, tikslią gimimo datą, gyvenamąją vietą, kokius dalykus renkasi: etiką ar tikybą, kokias užsienio kalbas mokėsi ar pageidauja mokytis.

3.2.Suderinus užsienio kalbų, dorinio ugdymo dalykus, mokinys nukreipiamas į atitinkamą klasę, rašomas direktoriaus įsakymas. Esant galimybėms, tenkinami tėvų ar globėjų bei mokinių pageidavimai.

3.3.Mokinio vardas, pavardė įrašomi į Mokinių registrą, kurioje formuojama  abėcėlinė knyga, su mokiniu sudaroma  mokymo sutartis.

3.4.Prašymus renka gimnazijos raštvedys, abėcėlinę knygą tvarko raštvedys ir direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

3.5.Mokinių bylas tvarko klasių auklėtojai.

3.6.Išvykusių mokinių bylas klasių auklėtojai perduoda gimnazijos raštvedžiui, kuris paruošia jų kopijas išsiuntimui į tas mokyklas, iš kurių gauti pranešimai, kad ten mokosi išvykę mokiniai;

3.7.Pažymas apie išvykusius mokinius tvarko gimnazijos raštvedys, jos reikalingos mokslo metų pradžios statistinės ataskaitos sudarymui.

3.8.Klasių auklėtojai laiku informuoja gimnazijos raštvedį apie laikinai išvykstančius mokinius

( sanatoriją, ligoninę ar pan.), kad laiku būtų galima parašyti įsakymą.

4. UGDYMO ORGANIZAVIMO TVARKA

4.1.Gimnazija darbą organizuoja pagal ugdymo planą, sudarytą  pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintus ugdymo planus, programas, vadovėlius bei kitas mokymo priemones.

4.2.Gimnazija dirba 5 dienas per savaitę. Mokslo metai prasideda rugsėjo 1 dieną.  Mokslo metų trukmė, pamokų ir pertraukų laikas, mokinių atostogų grafikas, darbo dienų skaičius nustatomas, remiantis Bendraisiais  ugdymo planais:

4.2.1.privalomas pamokų skaičius nustatomas pagal  Švietimo ir mokslo  ministro patvirtintus Bendruosius ugdymo planus;

4.2.2.per dieną klasėje gali būti ne daugiau kaip 1 kontrolinis darbas;

4.2.3.pamokos trukmė visose klasėse – 45 min., pamokų pradžia 8 val.;

4.3.Ugdymo tvarką nustato pamokinės ir neformaliojo švietimo  tvarkaraščiai, patvirtinti direktoriaus. Ugdymo tvarką kontroliuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

4.4.Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas ir vidurinės mokyklos baigimo brandos egzaminai bei mokinių kėlimas į aukštesnę klasę vykdomas pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus aprašus.

4.5.Pedagogai bendrauja ir bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais, įtėviais) mokinių ugdymo reikalais. Organizuojami visuotiniai tėvų susirinkimai 1 kartą per pusmetį, kas antrą mėnesį vyksta tėvų dienos.

5. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ IR JŲ ATLEIDIMO IŠ DARBO TVARKA

5.1.Priimant pedagoginį ar aptarnaujančio personalo darbuotoją, sudaroma darbo sutartis (2 egz., iš kurių vienas įteikiamas darbuotojui, kitas įsegamas į  darbuotojo asmens bylą). Priimamasis dirbti pateikia asmenį liudijantį dokumentą, sveikatos pažymėjimą, išsilavinimo dokumentą, prašymą ir kt.

5.2.Apie priimamą į darbą asmenį Valstybinio socialinio draudimo  fondo valdybos Širvintų skyrius informuojamas tą pačią dieną.

5.3.Priimami dirbti asmenys privalo pateikti gimnazijos administracijai nustatyta tvarka įformintą draudimo pažymėjimą.

5.4.Gimnazijos darbuotojų priėmimas į darbą forminamas darbo sutartimi ir gimnazijos direktoriaus įsakymu, kurį darbuotojas pasirašo.

5.5.Darbo sutartis laikoma sudaryta, kai šalys susitarė dėl būtinųjų sąlygų:

5.5.1.darbuotojų darbo vietos;

5.5.2.darbo funkcijų – dėl tam tikros profesijos, specialybės, kvalifikacijos darbo arba dėl tam tikrų pareigų;

5.5.3.dėl darbo apmokėjimo sąlygų;

5.6.Darbuotojas privalo pradėti dirbti kitą dieną po sutarties sudarymo, jeigu šalys nesutarė kitaip.

5.7.Sudarydamas darbo sutartį, direktorius arba jo įgaliotasis asmuo privalo pasirašytinai supažindinti priimamą dirbti asmenį su pareigybės aprašymu, darbo tvarkos taisyklėmis,  darbo saugos, priešgaisrinės apsaugos ir Lietuvos higienos norma HN 21:2010 „Bendrojo lavinimo mokykla. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai”, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. V-60.

5.8.Kiekvienam gimnazijos darbuotojui vedama asmens byla, kurią sudaro :

5.8.1.prašymas dėl priėmimo į darbą;

5.8.2.išsilavinimo dokumento nuorašas;

5.8.3.pedagogo atestacijos dokumentai;

5.8.4.įstaigos įsakymai apie paskyrimą, perkėlimą, atleidimą iš darbo;

5.8.5.sveikatos pažymėjimas;

5.8.6.kiti su dirbančiojo darbu susiję dokumentai;

5.8.7.darbo sutartis.

5.9.Darbuotojas neturi teisės be mokyklos direktoriaus arba įgalioto asmens sutikimo pavesti atlikti savo darbą kitam asmeniui.

5.10.Gimnazijos direktorius ar kitas administracijos atstovas neturi teisės reikalauti, kad darbuotojas atliktų darbą, nesulygtą darbo sutartyje.

5.11.Gimnazijos direktorius turi teisę pakeisti darbuotojo darbo sąlygas (pakeisti darbo vietą, darbo režimą, materialinės atsakomybės lygį, pareigų pavadinimą) tik tada, kai keičiasi darbo organizavimas ir dėl to direktorius turi keisti tam tikrų darbuotojų darbo sąlygas.

5.12.Apie numatomą darbo sąlygų pakeitimą darbuotojui turi būti pranešta ne vėliau kaip prieš mėnesį.

5.13.Darbuotojui nesutikus dirbti pakeistomis darbo sąlygomis, jis, laikantis įstatymų tvarkos, gali būti atleistas iš darbo pagal Darbo kodekso  129 str. 2 dalį.

5.14.Jei darbuotojas darbe pasirodė neblaivus, apsvaigęs nuo narkotinių ar toksinių medžiagų, jis nušalinamas nuo darbo.

5.15.Nušalinti mokytoją nuo darbo ir sustabdyti jam darbo užmokesčio mokėjimą galima tik kitais įstatymų nustatytais atvejais (mokiniai paleidžiami iš užsiėmimų, kūno kultūros pamokai nepasiruošęs mokytojas,  mokytojas, išvedęs iš pamokų vaikus, nepranešė apie tai administracijai).

5.16.Darbo sutartis pasibaigia:

5.16.1.šalių susitarimu (Darbo kodekso  125 str );

5.16.2.pasibaigus sutarties terminui ( Darbo kodekso  126 str.);

5.16.3.darbo sutarties terminui pasibaigus, darbuotojas turi teisę nutraukti darbą, o darbdavys – atleisti darbuotoją iš darbo ( Darbo kodekso 126 str. 1 dalis). Nė vienai iš šalių to nepadarius, darbo sutartis tampa neterminuota  (  Darbo kodekso 126 str.2 dalis);

5.16.4.darbuotojo pareiškimu ( Darbo kodekso 127 str.);

5.16.5.darbdavio iniciatyva (  Darbo kodekso 129 str.2 dalis, 136 str.1 dalis, 3 dalis).

5.17.Darbo sutartis nutraukiama, kai jos sudėtinės dalys prieštarauja draudžiamosioms nuostatoms ir tų prieštaravimų negalima pašalinti, taip pat nėra galimybės perkelti darbuotoją, jam sutinkant, į kitą darbą.

5.18.Ginčus dėl darbo sutarties nutraukimo ar jos dalių, prieštaraujančių įstatymams, pripažinimo negaliojančiomis, sprendžia teismas.

5.19.Kitokio pobūdžio darbo ginčus, nei nurodyta 5.18 punkte, gali spręsti gimnazijos Darbo ginčų komisija.

5.20.Direktorius savo iniciatyva, jei nėra darbuotojo kaltės, gali nutraukti darbo sutartį Darbo kodekso numatyta tvarka, įspėjęs prieš tai darbuotoją, pagal numatytus terminus.

6. PAGRINDINĖS DARBUOTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

6.1. Teisės: turėti pedagoginį kūrybingumą laiduojančias darbo sąlygas;

6.1.1. sudaryti darbo sutartį – neterminuotą arba terminuotą;

6.1.2. pasirinkti pedagoginės veiklos organizavimo būdus ir formas, neprieštaraujančias pedagoginei etikai ir bendriesiems pedagogikos ir psichologijos reikalavimams, vadovaujantis bendrosiomis programomis;

6.1.3. tobulinti kvalifikaciją Lietuvoje ir už jos ribų;

6.1.4. teikti siūlymus dėl ugdymo planų, programų ir kt. tobulinimo;

6.1.5. jungtis į profesines sąjungas, dalykinius ir metodinius būrelius;

6.1.7 . atostogauti ir naudotis LR Vyriausybės numatytomis lengvatomis;

6.1.8. dalyvauti gimnazijos savivaldoje, reikšti savo nuomonę dėl gimnazijos darbo organizavimo tvarkos, prireikus kreiptis į aukštesnes instancijas;

6.1.9. stebėti ir vertinti pedagogo darbą turi teisę gimnazijos vadovai, valstybinių mokyklų priežiūros ir atestacijos komisijos nuostatuose numatyti asmenys. Kiti asmenys stebėti pedagogo darbą gali tik gavę jo sutikimą.

6.2. Pagrindinės darbuotojų pareigos. Gimnazijos darbuotojas turi:

6.2.1. dirbti dorai ir sąžiningai, griežtai vykdyti pareigas, nustatytas gimnazijos nuostatuose, darbo tvarkos taisyklėse, pareigybių aprašymuose, kituose norminiuose aktuose, reglamentuojančiuose jo darbo sąlygas;

6.2.2. laikytis darbo drausmės – tvarkos pagrindo gimnazijoje, laiku atvykti į darbą, nepažeidinėti nustatytos darbo laiko trukmės, maksimaliai naudoti jį kūrybiškai ir efektyviai pavestoms pareigoms vykdyti, nedaryti to, kas trukdytų kitiems darbuotojams atlikti savo pareigas, laiku ir tiksliai vykdyti administracijos nurodymus;

6.2.3. visomis priemonėmis siekti gerinti atliekamo darbo kokybę, griežtai laikytis dirbamo darbo drausmės, nuolat rodyti kūrybinę iniciatyvą;

6.2.4. dirbti su gautais spec. drabužiais, naudotis individualiomis apsaugos priemonėmis (valytojoms,virėjoms, elektrikui, darbininkams);

6.2.5.  gerbti mokinį, mandagiai elgtis su darbuotojais ir mokinių tėvais;

6.2.6. būti tinkamo elgesio ir aukštos moralės pavyzdžiu darbe, buityje ir viešose vietose. Profesinio elgesio nuostatos: reputacija, padorumas, sąžiningumas, garbingumas, pagarba;

6.2.7. užtikrinti savo darbo vietoje švarą ir tvarką (baigus darbą, nuvalyti lentą, išjungti elektrą, uždaryti langus, užrakinti duris), saugant materialines vertybes ir dokumentus;

6.2.8. saugoti ir tausoti gimnazijos nuosavybę, ekonomiškai naudoti medžiagas, kurą,  vandenį, elektros energiją, šilumą, mokyklos turtą naudoti tik pagal paskirtį, skiepyti mokiniams valstybinio ir savivaldybės turto tausojimo įgūdžius;

6.2.9. periodiškai, nustatytais terminais, tikrintis sveikatą, apie visus mokinių ir darbuotojų traumatizmo atvejus nedelsiant pranešti gimnazijos administracijai;

6.2.10. nekeisti savo nuožiūra pamokų (užsiėmimų) tvarkaraščio ir darbo grafiko;

6.2.11. nekeisti, neilginti ir netrumpinti pamokų (užsiėmimų) ir pertraukų tarp jų trukmės;

6.2.12. nešalinti (pedagogai) mokinių iš pamokų (užsiėmimų);

6.2.13. nerūkyti draudžiamosiose vietose, gerbti kitų darbuotojų ir moksleivių privatumą, dėvėti tinkamus darbui drabužius, apdairiai elgtis su konfidencialia informacija (užtikrinti, kad gimnazijos turima informacija nebūtų nei faktiškai, nei tariamai naudojama asmeninei, kliento ar trečiosios šalies naudai);

6.2.14. nešaukti darbo metu susirinkimų, posėdžių ir pasitarimų visuomeniniais klausimais;

6.2.15. neatitraukti mokinių pamokų metu darbams, nesusijusiems su ugdymo procesu, neatleisti mokinių nuo pamokų atlikinėti visuomeninius įpareigojimus;

6.2.16. ugdyti sąmoningą, dorą pilietį,  kritiškai mąstančią asmenybę;

6.2.17. asmens ugdymą grįsti gimtosios šalies ir pasaulio kultūros vertybėmis;

6.2.18. tausoti savo, kolegų, administracijos laiką, to mokyti savo mokinius;

6.2.19. vykdyti gimnazijos vadovų nurodymus, tvarkyti  pagal užimamas pareigas priklausančią

dokumentaciją;

6.2.20. skiepyti mokiniams gimnazijos ir visuomenės turto tausojimo nuostatą;

6.2.21. klasės auklėtojams kartu su auklėtiniais dalyvauti gimnazijos renginiuose, atsakant už mokinių elgesį ir sveikatą;

6.2.22. kartu su klasės aktyvu rengti pusmečio darbo planus, juos pateikiant tvirtinti direktoriaus pavaduotojui neformaliam ugdymui per pirmą naujo pusmečio savaitę;

6.2.23. vykdyti mokinių budėjimo priežiūrą, kai auklėjamoji klasė budi pagal tvarkaraštį;

6.2.24. prižiūrėti, kaip klasės auklėtiniai laikosi mokinio taisyklių;

6.2.25. visi pedagogai turi pildyti klasių elektroninius dienynus pagal gimnazijos elektroninio dienyno valdymo nuostatus, patvirtintus Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus direktoriaus 2011-02-04 įsakymu Nr. V-32 ;

6.2.26. sistemingai apie mokinių mokymąsi ir elgesį informuoti tėvus;

6.2.27. gimnazijos bendruomenės slaugytoja teikti mokiniams būtinąją pirmąją medicinos pagalbą,  metodinę pagalbą gimnazijos vadovams, klasių auklėtojams ir savivaldos institucijoms.

6.3. Pagrindinės administracijos pareigos. Gimnazijos administracija turi:

6.3.1. užtikrinti, kad gimnazijos darbuotojai laikytųsi gimnazijos nuostatų, darbo tvarkos taisyklių, kitų norminių  dokumentų, reglamentuojančių darbuotojų darbo sąlygas;

6.3.2. organizuoti gimnazijos darbuotojų darbą taip, kad kiekvienas dirbtų pagal savo specialybę ir kvalifikaciją, turėtų  jam  paskirtą  reikiamą  darbo vietą, būtų  aprūpintas tinkamomis  naudotis ugdymo

priemonėmis, saugiomis ir sveikomis darbo sąlygomis;

6.3.3. darbuotojui, atėjusiam į darbą neblaiviam, neleisti tą dieną dirbti ir naudoti atitinkamas drausmines priemones, remiantis galiojančiais įstatymais;

6.3.4. tobulinti ugdymo procesą, sudaryti sąlygas diegti naujoves, organizuoti komunikaciją pedagogikos teorijos ir praktikos klausimais, bendruomenės narių bendradarbiavimą (įgyvendinti priemones darbo kokybei ir kultūrai gerinti, organizuoti gimnazijos mokytojų ir kitų mokyklų gerosios darbo patirties studijavimą, sklaidą ir kt.);

6.3.5. imtis priemonių laiku aprūpinti gimnaziją reikiamomis mokymo priemonėmis, įrengimais ir ūkiniu inventoriumi; laikytis darbo įstatymų, darbo saugos, gerinti darbo sąlygas; naudoti gimnazijos turtą tik pagal paskirtį;

6.3.6. organizuoti mokyklos darbuotojų ir mokinių maitinimą karštu maistu;

6.3.7. nustatytais terminais išmokėti darbo užmokestį, užtikrinti sistemingą darbo apmokėjimo sąlygų laikymąsi ir darbo užmokesčio fondo naudojimo kontrolę;

6.3.8.  reaguoti į gimnazijos darbuotojų ir mokinių poreikius, susijusius su darbu ir mokymusi;

6.3.9. visapusiškai remti ir plėtoti  darbuotojų ir mokinių iniciatyvą bei aktyvumą, sudaryti sąlygas jų dalyvavimui valdyme, reaguoti į darbuotojų ir mokinių kritines pastabas;

6.3.10. savo pareigas atitinkamais atvejais atlikti kartu arba suderinus su gimnazijos savivaldos institucijomis, profsąjunga;

6.3.11. vesti darbo laiko apskaitą, registruoti darbo laiko apskaitos žiniaraščius gimnazijos ilgo ir laikino saugojimo dokumentų registre, teikti gimnazijos darbuotojams informaciją apie darbo laiko apskaitą;

6.3.12. prieš išeinant pedagogams atostogauti, nustatyti ir pranešti jiems apie numatomą darbo krūvį naujiems mokslo metams;

6.3.13. sudaryti, skelbti ir tvirtinti pamokų ir neformaliojo švietimo tvarkaraščius, budėjimo, darbo grafikus, aktų ir sporto salės užimtumo grafikus;

6.3.14. nereikšti pedagogams pastabų dėl darbo mokinių akivaizdoje;

6.3.15. dirbti visą darbo dieną;

6.3.16. apdairiai elgtis su konfidencialia informacija, gerbti darbuotojų ir mokinių privatumą;

6.3.17. nerūkyti gimnazijoje ir jos teritorijoje, laikytis bendrų švaros ir tvarkos taisyklių gimnazijos  patalpose, dėvėti tinkamus darbui drabužius, būti tinkamo elgesio ir aukštos moralės pavyzdžiu darbe, buityje ir viešose vietose.

Netinkamo ir gimnazijai nepriimtino elgesio atvejai: pravaikštos, apgavystės, nesąžiningumas, klaidingos informacijos apie save pateikimas, grasinimo ar gąsdinimo atvejai, girtavimas, piktnaudžiavimas alkoholiu, narkotinėmis medžiagomis, grubus pareigybių aprašymų pažeidimas, konfidencialumo nesilaikymas, profesinio etiketo nesilaikymas, piktybinė žala gimnazijos turtui, seksualinis priekabiavimas.

7. DARBO LAIKAS IR JO PANAUDOJIMAS

7.1.Gimnazija dirba penkias dienas per savaitę.

7.2.Darbo pradžia 8.00 val. Pedagoginis darbuotojas privalo atvykti į darbo vietą ne vėliau kaip 10 min. iki skambučio.

7.3.Pedagoginiai darbuotojai dirba pagal pamokų ir neformaliojo švietimo tvarkaraščius. Pamokų tvarkaraštį sudaro gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, neformaliojo švietimo užsiėmimų tvarkaraštį sudaro gimnazijos direktoriaus pavaduotojas neformaliam ugdymui. Šiuos tvarkaraščius tvirtina gimnazijos direktorius, atsižvelgdamas į Lietuvos higienos normą HN 21 : 2010 ,,Bendrojo lavinimo mokykla. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai”  ir maksimalaus mokytojų darbo laiko reikalavimus.

7.4.Gimnazijos administracija tvarko darbo laiko apskaitą statistikos departamento nustatyta tvarka.

7.5.Mokytojai, atvykę į darbą ir išeidami namo, susipažįsta su informacija, esančia mokytojų kambaryje stenduose, peržiūri elektroninį paštą ir užpildo klasių elektroninį dienyną.

7.6.Aptarnaujantis personalas dirba pagal grafiką, kurį sudaro  ūkvedys, tvirtina direktorius.

7.7.Grafike nurodomas darbo laikas ir pertraukų poilsiui ir mitybai laikas.

7.8.Naktiniai sargai dirba pagal slenkantį grafiką,  nuo 22 val. iki 6 val. ryto.

7.9.Darbo grafikas paskelbiamas darbuotojams pasirašytinai.

7.10.Jei dirbama šeštadieniais ar švenčių metu, poilsio diena suteikiama artimiausių mokinių atostogų metu, įforminant direktoriaus įsakymu.

7.11.Darbo trukmė neturi viršyti 10 val. per parą. Taikant suminę darbo laiko apskaitą darbo trukmė (kartu su pertrauka pailsėti ir pavalgyti) negali būti ilgesnė kaip 12 val. per parą.

7.12.Budėjimas mokykloje:

7.12.1.budėjimą pradėti 20 min. prieš pamokas ir baigti ne vėliau kaip 20 min. po pamokų;

7.12.2.budėjimo grafikas sudaromas vienam pusmečiui. Jį sudaro direktoriaus pavaduotojas neformaliajam ugdymui, tvirtina gimnazijos direktorius. Grafikas skelbiamas mokytojų kambaryje stende;

7.14.4. diskotekose mokytojai budi, pasirašę direktoriaus įsakymą;

7.14.5. gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, gimnazijos direktoriaus pavaduotojas neformaliam ugdymui dirba pagal gimnazijos direktoriaus įsakymu patvirtintą darbo grafiką.

7.15. Mokinių atostogos, nesutampančios su pedagogo kasmetinėmis atostogomis, laikomos pedagogų darbo laiku. Gimnazijos administracija šiuo metu mokytojams gali skirti atskirus darbus.

7.16. Atostogų metu pagalbinis ir aptarnaujantis personalas įtraukiamas dirbti ūkinius darbus, nereikalaujančius specialių žinių (smulkus remontas, darbai mokyklos teritorijoje, mokyklos apsauga ir kt.) nustatyto darbo laiko ribose.

7.17. Gimnazijos mokinių susirinkimai šaukiami pagal reikalą: I – II klasių mokiniams- po 2 pamokų, III – IV klasių – po 3 pamokų.

7.18. Metodinių grupių veiklos organizavimui skiriama 1 diena per mėnesį – paskutinis mėnesio trečiadienis. Susirinkimų trukmė – 1 – 1,5 val.

7.19. Pasibaigus pamokoms, gimnazijoje dirba būreliai, vyksta treniruotės, klasių valandėlės  ir kt. veikla, valytojos valo klases, kabinetus, koridorius, tualetus, dirba darbininkai.

7.20. Valstybinių švenčių metu gimnazijos mokytojai ir kiti darbuotojai nedirba, išskyrus atvejus, jei organizuojami masiniai renginiai. Sudaromas dirbusių darbuotojų sąrašas, rašomas įsakymas, kuriame nurodoma, kada darbuotojui suteikiama laisva diena (mokinių artimiausių atostogų metu).

7.21. Pedagogams skiriama 56 kalendorinės dienos kasmetinių atostogų, kitiems darbuotojams – 28 kalendorinės dienos. Atostogų suteikimo laiko, projektas skelbiamas iki gegužės 1d., 2 savaitės skiriamos derinimui, gegužės 15 d. rašomas įsakymas dėl kasmetinių atostogų suteikimo.

7.22.Pedagogų darbo laiko apskaitos žiniaraščius pildo direktoriaus pavaduotojas ugdymui, kitiems darbuotojams – ūkvedys.

8. DARBO KRŪVIO NUSTATYMAS IR JO APMOKĖJIMAS

8.1. Prieš išeinant pedagogams atostogauti, gimnazijos direktorius, remdamasis gimnazijos naujųjų mokslo metų ugdymo plano projektu, nustato ir praneša apie numatomą darbo krūvį naujiems mokslo metams.

8.2. Mokytojams  paliekamas klasių (grupių) perimamumas. Darbo apimtis skiriama priklausomai nuo mokytojo mokomojo – auklėjamo darbo rezultatų.

8.3. Pedagogų darbo krūvis neturi viršyti švietimo ir mokslo ministerijos nustatyto maksimalaus savaitinių valandų skaičiaus (36 val.). Jei gimnazijoje  trūksta atitinkamo mokomojo dalyko pedagogų, mokytojui sutikus ir švietimo ir sporto skyriui leidus, darbo krūvis gali būti didesnis, bet ne daugiau kaip 40 val. per savaitę.

8.3.Pedagogui nepilną darbo krūvį galima skirti raštiškai jam sutikus.

8.4.Pedagogų darbo krūvis paprastai turi būti stabilus ištisus mokslo metus.

8.5.Sumažinti darbo krūvį galima tik sumažėjus gimnazijoje mokinių ir klasių komplektų skaičiui, pasikeitus ugdymo planui, reorganizavus  gimnaziją arba kitais išimtinais atvejais.

8.6.Gimnazijos direktorius,  suderinęs klausimą su profsąjungos komitetu, tvirtina pedagoginio darbo krūvį naujiems mokslo metams įsakymu. Darbo krūvio pakeitimai, kurie priklauso nuo patvirtinto ugdymo plano, įforminami įsakymu. Patvirtinus pedagoginio darbo krūvį, parengiama pedagoginio darbo krūvio tarifikacija.

8.8.Tarifikaciją rengia direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

8.9.Atlyginimas mokamas du kartus per mėnesį. Pinigai pervedami į darbuotojo nurodytą sąskaitą banke.

8.10. Už viršvalandžius, darbą švenčių ir poilsio dienomis mokėti pagal Lietuvos Respulikos Darbo kodeksą.

8.11. Nutraukus darbo sutartį pedagogui išeitinės išmokos mokamos įstatymų numatyta tvarka.

9. PASKATINIMAI DARBUOTOJAMS UŽ LAIMĖJIMUS DARBE

9.1. Už pavyzdingą darbo pareigų vykdymą, gerus rezultatus mokant ir auklėjant vaikus, nepriekaištingą ir ilgametį darbą, kūrybiškumą ir kitus pasiekimus taikomi tokie paskatinimai:

9.1.1.pareiškiama padėka;

9.1.2.rekomenduojama siekti aukštesnės kvalifikacijos;

9.1.3.apdovanojama Padėkos raštu, Švietimo ir mokslo ministerijos Padėkos raštu. Paskatinimai skelbiami ( įsakymu), pranešami visam kolektyvui.

9.2.Taikant visuomenines, moralines ir materialines skatinimo priemones, pristatant darbuotojus valstybiniams apdovanojimams ir garbės vardams, atsižvelgiama į mokytojų tarybos,  gimnazijos tarybos nutarimus, profesinės sąjungos komiteto narių nuomonę.

10. DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ UŽ DARBO DRAUSMĖS PAŽEIDIMUS

10.1.Mokytojai, auklėtojai ir kiti pedagogai atsako už mokinių dorinių nuostatų ugdymą, dalykinį mokinių parengimą, protinio ir fizinio krūvio reguliavimą, sveikos gyvensenos ir higienos įgūdžių formavimą.

10.2.Gimnazijos pedagogai atsako už vaikų sveikatą ir gyvybę pamokų, popamokinės veiklos ir mokyklos renginių, ekskursijų, išvykų, žygių metu.

10.3.Pedagogai, kurie neatlieka savo pareigų, fiziškai, psichiškai ar moraliai žaloja mokinius, atsako įstatymų numatyta tvarka.

10.4.Už darbo drausmės pažeidimus, t.y. pavestų pareigų neatlikimą arba netinkamą jų atlikimą dėl darbuotojo kaltės, priklausančių jam atlikti pagal darbo sutartį, gimnazijos nuostatus, pareigybinius aprašymus, turi būti taikoma drausminė nuobauda, o taip pat priemonės, numatytos darbo kodekse.

10.5.Už darbo drausmės pažeidimus taikomos nuobaudos:

10.5.1.pastaba;

10.5.2.papeikimas;

10.5.3.atleidimas iš darbo.

10.6.Drausmines nuobaudas skiria direktorius.

10.7.Už kiekvieną darbo drausmės pažeidimą gali būti skirta tik viena drausminė nuobauda. Skiriant drausminę nuobaudą, reikia atsižvelgti į įvykdytą nusižengimo sunkumą, aplinkybes, dėl kurių nusižengimas padarytas, ir darbuotojo ankstesnį elgesį ir darbą.

10.8.Įsakymas dėl drausminės nuobaudos paskyrimo, nurodant nuobaudos skyrimo motyvus, per tris dienas paskelbiamas, pranešamas darbuotojui duodant jam pasirašyti. Būtinais atvejais su įsakymu supažindinami  gimnazijos darbuotojai.

10.9.Jei ištisus metus nuo nuobaudos paskyrimo dienos darbuotojui neskiriama nauja drausminė nuobauda, tai toks darbuotojas laikomas neturėjusiu drausminės nuobaudos.  Administracija savo iniciatyva arba kolektyvui tarpininkaujant gali įsakymu atšaukti jam skirtą nuobaudą nelaukdama metų, jeigu darbuotojas nepadarė naujo darbo drausmės pažeidimo, be to, jeigu elgėsi kaip geras, sąžiningas darbuotojas. Drausminės nuobaudos galiojimo laikotarpiu skatinimo priemonės, numatytos šiose taisyklėse, darbuotojui neskiriamos.

10.10.Byla su darbo tvarkos taisyklėmis turi būti mokytojų kambaryje.

11. MOKINIŲ ŽINIŲ, GEBĖJIMŲ IR ĮGŪDŽIŲ VERTINIMO SISTEMA

11.1.Mokinių žinios, gebėjimai ir įgūdžiai vertinami 10 balų sistema: 10 – puikiai, 9 – labai gerai, 8 – gerai, 7 – pakankamai gerai, 6 – patenkinamai, 5 – pakankamai patenkinamai, 4 – silpnai, 3 – blogai, 2 – labai blogai, 1 – nieko neatsakė, neatliko užduoties.

11.2.Vertinimu siekiama skatinti mokinių siekius, pastangas, pažangą ir mokymosi motyvaciją.

11.3.Pažymiais nevertinama: I – IV klasėse dorinis ugdymas, žmogaus sauga, psichologija (pasirenkamasis dalykas III – IV klasėse), ilgalaikiai projektai, specialiosios  medicininės  fizinio  pajėgumo grupės  mokinių  kūno kultūros  pasiekimai (vertinama “įskaityta” arba “neįskaityta”).

12. MOKINIŲ ELGESIO TAISYKLĖS SU SKATINIMO IR DRAUSMINIMO

PRIEMONIŲ SISTEMA

12.1. Mokiniai privalo:

12.1.1.laiku atvykti į pamokas pagal jiems sudarytą  pamokų  tvarkaraštį;

12.1.2.pamokų, pertraukų ir kitų užsiėmimų metu vykdyti pedagogų ir mokinių savivaldos nurodymus;

12.1.3. mokytis pagal savo gebėjimus;

12.1.4. laikytis drausmės gimnazijoje, nešioti uniformą (bent uniforminį švarką);

12.1.5. griežtai laikytis saugaus eismo, saugaus elgesio, priešgaisrinės saugos ir mokinio elgesio taisyklių.

12.2. Gali dalyvauti gimnazijos savivaldoje.

12.3.Mokiniai už pasiekimus moksle ir mokinio elgesio taisyklių laikymąsi skatinami padėka, padėkos raštu. Paskatinimai skelbiami gimnazijos bendruomenei.

12.4.Už mokinių elgesio taisyklių nesilaikymą mokiniui gali būti pareikšta pastaba, įspėjimas bei drausminės nuobaudos: papeikimas ir griežtas papeikimas.

12.5.Už sistemingą, daugkartinį mokinių elgesio taisyklių laužymą mokiniai perduodami Širvintų rajono savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos svarstymui.

12.6. Nepažangūs mokiniai, sulaukę 16 metų, svarstomi mokytojų tarybos posėdyje, gimnazijos taryboje.

12.7. Mokinio elgesio vertinimas elektroniniame klasės dienyne ir  gimnazijos baigimo dokumentuose nefiksuojamas. Mokinio pastabos ir pagyrimai fiksuojami elektroniniame dienyne.

13. MOKINIŲ IR DARBUOTOJŲ MAITINIMAS

13.1.Mokiniai ir gimnazijos darbuotojai maitinasi gimnazijos valgykloje.

13.2.Socialiai remtini, sunkiai gyvenantys mokiniai gimnazijos valgykloje maitinami nemokamai, prieš tai pristatę reikiamus dokumentus. Nemokamo maitinimo apskaitą tvarko direktoriaus įsakymu paskirtas pedagogas.

14. MOKINIŲ VEŽIOJIMAS

14.1.Mokiniams, pateikusiems mokinių pažymėjimus, važiavimo metu taikomos įstatymo nustatytos lengvatos.

14.2.Ekskursijų, išvykų, žygių metu už mokinių saugumą atsako lydintys mokytojai, prieš tai pateikę mokinių sąrašus ir gavę leidimus iš gimnazijos administracijos (direktorius rašo įsakymą dėl leidimo išvykti ir atsakomybės už mokinių sveikatą žygio, ekskursijos ar išvykos metu).

14.3.Saugaus elgesio klausimais lydinčius mokytojus instruktuoja administracijos atstovas – darbų saugos specialistas; mokytojai instruktuoja vykstančius moksleivius. Visi instruktuoti asmenys pasirašo Ekskursijų, išvykų, žygių saugos instruktažo žurnale.

14.4. Į gimnaziją ir iš gimnazijos į namus dalis mokinių vežami ,,geltonuoju” autobusu.

15. HIGIENINIS MOKINIŲ UGDYMAS IR DARBUOTOJŲ MOKYMAS, SVEIKATOS PRIEŽIŪRA

15.1.Gimnazija vadovaujasi Lietuvos higienos normos HN 21:2010 ,,Bendrojo lavinimo mokykla. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimais,” patvirtintais  LR Sveikatos apsaugos ministro 2010 m. sausio 23 d. įsakymu Nr.V-60.

15.2.Esant reikalui, tėvams sutikus (raštu) tikrinama mokinių švara.

16. SAUGOS DARBE, PRIEŠGAISRINĖS SAUGOS, ELEKTROSAUGOS MOKYMAS

16.1.Gimnazija vadovaujasi „Mokymo, instruktavimo ir atestavimo saugos darbe nuostatais”;

16.2.Kūno kultūros, technologijų, chemijos, fizikos, informatikos mokytojai veda instruktažus mokiniams saugos klausimais ir apie tai pažymi klasių dienynuose.

16.3.Klasių auklėtojai ir dalykų mokytojai supažindina mokinius su priešgaisrinės saugos, saugaus darbo, elgesio  reikalavimais pasirašytinai klasių dienynuose.

17. NAUDOJIMOSI MOKYKLOS PATALPOMIS, TURTU IR INVENTORIAUS PRIEŽIŪROS, PIRKINIŲ MOKYKLOS REIKMĖMS TVARKA

17.1.Gimnazijos patalpomis ir turtu mokiniai naudojasi nemokamai pamokų ir neformaliojo ugdymo renginių metu.

17.2.Gimnazijos darbuotojai, atsitikus nelaimei (artimo žmogaus laidotuvėms) susitarę su gimnazijos administracija, gali pasinaudoti mokyklos valgykla, mokykliniu „geltonuoju“ autobusu (turi sumokėti už elektrą, sunaudotą karštą ir šaltą vandenį pagal skaitliukų parodymus, kilometražą. Pinigai įmokami į gimnazijos kasą).

17.3. Gimnazijos sporto sale ir persirengimo kambariais nuo lapkričio 1d. iki balandžio 1d. naudojasi Širvintų sporto mokykla, pagal pageidavimus ir galimybes mokyklos bendruomenė. Treneriai privalo žiūrėti tvarkos ir švaros, saugoti sportinius įrenginius, duris, tualetus, persirengimo kambarius, taupyti elektrą ir vandenį.

17.4. Viešuosius pirkimus vykdo pirkimo organizatorius  (ūkvedys) arba pirkimo komisija.

17.5. Brangių prekių pirkimo klausimai aptariami gimnazijos administracijos ir gimnazijos tarybos bendrame posėdyje.

17.6.Brangios prekės užpajamuojamos, užrašomi inventoriaus numeriai. Už šią veiklą atsakingas  ūkvedys.

17.7.Smulkios prekės užpajamuojamos (muilas, valymo milteliai ir kt.) ir nurašomos. Nurašymo aktai surašomi 2 egzemplioriais: vienas atiduodamas  gimnazijos buhalteriui, kitas egzempliorius lieka pas ūkvedį.

18. GIMNAZIJOS DARBO PRIEŽIŪROS SISTEMA

18.1.Gimnazijai vadovauja direktorius.

18.2.Gimnazijos direktorius:

18.2.1. sudaro gimnazijos bendruomenei demokratinį gyvenimą ir  kūrybingą darbą laiduojančias sąlygas, vadovaudamasis Respublikoje veikiančiais darbo įstatymais, priima ir atleidžia iš darbo pedagoginį, administracinį ir aptarnaujantį personalą;

18.2.2.vieną iš pedagogų, dirbančių mokykloje, skiria klasės auklėtoju;

18.2.3.kontroliuoja gimnazijos darbo tvarkos laikymąsi;

18.2.4.lanko pamokas, dalyvauja neformaliojo švietimo ir kituose renginiuose, vertina pedagogų praktinio darbo rezultatus gimnazijos mokytojų atestacijos komisijoje, bet kuriuo pamokos metu gali įeiti į klasę ar kabinetą;

18.2.5.sudaro reikiamas darbo sąlygas Švietimo ir mokslo ministerijos, rajono savivaldybės  administracijos švietimo ir sporto skyriaus specialistams stebėti gimnazijos ir jos darbuotojų veiklą Valstybinės mokyklų inspekcijos nuostatuose įteisinta tvarka.

18.3.Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:

18.3.1.rengia ugdymo programų, vadovėlių, mokymo priemonių, naujų ugdymo metodų ir formų aptarimus;

18.3.2.nuolat stebi ir analizuoja mokinių ugdymą, prižiūri ugdymo programų vykdymą, nustato, ar žinios atitinka išsilavinimo  standartus;

18.3.3.skatina pedagogus savarankiškam profesiniam tobulėjimui, dalykiniam bendradarbiavimui, atestacijai;

18.3.4.tiesiogiai atsako už jam pavestas funkcijas ir atsiskaito direktoriui.

18.4.Direktoriaus pavaduotojas neformaliam ugdymui:

18.4.1.organizuoja neformalųjį švietimą, rengia neformaliojo švietimo programų, naujų ugdymo formų ir metodų aptarimus, sudaro neformaliojo švietimo tvarkaraščius, prižiūri būrelių dokumentacijos tvarkymą;

18.4.2.organizuoja I-IV klasių auklėtojų veiklą;

18.4.3.prižiūri mokinių savivaldos I-IV klasėse ir organizacijų veiklą;

18.4.4.vadovauja gimnazijos Vaiko gerovės komisijai, organizuoja socialinę pagalbą mokiniams;

18.4.5.organizuoja mokinių ir mokytojų budėjimą gimnazijoje;

18.4.6.organizuoja valstybinių švenčių minėjimus, vakarus, konkursus ir kt.;

18.4.7.padeda organizuoti įvairias sportines ir kt. varžybas, analizuoja rezultatus;

18.4.8.rūpinasi gimnazijos interjeru.

18.5.Ūkvedys:

18.5.1. atsako už gimnazijos patalpų paruošimą naujiems mokslo metams, gimnazijos pastatų, inventoriaus, mokymo priemonių apsaugą, priešgaisrinę saugą, sanitarijos ir higienos reikalavimų vykdymą, švarą ir tvarką gimnazijos patalpose, aptarnaujančio personalo darbo organizavimą, saugaus darbo  taisyklių laikymąsi; tvarko viešųjų pirkimų dokumentus ir atlieka viešųjų pirkimų organizatoriaus funkciją.

19. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

19.1. Darbo tvarkos taisykles rengia gimnazijos direktorius.

19.2. Darbo tvarkos taisyklės derinamos su gimazijos taryba.  Pasikeitus gimnazijos direktoriui, ugdymo tvarkai, reorganizavus mokyklą, keičiamos ir  šios taisyklės.

19.3. Visi mokyklos darbuotojai su Darbo tvarkos taisyklėmis supažindinami pasirašytinai.

—————————————————————-

SUDERINTA:

Širvintų Lauryno Stuokos – Gucevičiaus  gimnazijos

tarybos pirmininkas

 

Jonas Jočys

2011-12-29

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Archyvai