Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!”
Mokymosi sėkmė ir džiaugsmas – kiekvienam vaikui
Šiuo siekiu vadovaujasi projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“. Džiaugiamės, kad įveikę sudėtingą atranką patekome tarp 16 Lietuvos mokyklų, pakviestų prie jo prisijungti. Projekto tikslas – sutelkti Lietuvos mokyklas bendram darbui, kad kiekvienas mokinys patirtų mokymosi sėkmę ir būtų savo mokyklos bei šalies kūrėjas.
Projektas remiamasi įtraukiojo ugdymo samprata ir sėkminga programos „Renkuosi mokyti!“ patirtimi bei žengia naują žingsnį. Per dvejus projekto įgyvendinimo metus mokysimės, dirbsime, bendrausime ir diskutuosime visi: mokyklos vadovai, pedagogai, mokiniai ir jų tėveliai. Kas mūsų laukia?
- Pačioje projekto pradžioje mokykloje bus atliekamas išsamus tyrimas, kad galėtume identifikuoti sritis, kurias reikėtų tobulinti. Nuorodas ir kvietimą užpildyti apklausos anketas netrukus gaus visi mokyklos mokytojai, mokiniai bei jų tėveliai.
- Suburta mokyklos pokyčių komanda dalyvaus tęstiniuose mokymuose ir rengs pokyčio projektą.
- Kad pokyčius išjudinti sektųsi dar sklandžiau, bus įtraukiama visa bendruomenė, teikiamos verslo ir vadybinės konsultacijos, projekte dalyvaujančioms mokykloms atsiras galimybė bendradarbiauti ir mokytis vieniems iš kitų.
- Projekto metu bus stebima ir tiriama mokyklos pokyčių projekto eiga, kad visi kartu galėtume pasidžiaugti padaryta pažanga ir nueitu keliu.
Projektą įgyvendina VŠĮ Mokyklų tobulinimo centras, jau ne vienerius metus inicijuojantis teigiamus pokyčius Lietuvos mokyklose, pagrindinis projekto partneris – „Vilniaus prekybos“ paramos fondas DABAR.
Projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ įgyvendina VšĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“.
Gimnazijos bičiulių ratas plečiasi
Kovo 13 dieną Vilniaus Antakalnio gimnazijoje susitiko trijų projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ (toliau tekste – RM) mokyklų atstovai: šios gimnazijos direktorė Vita Kirkilienė, pavaduotoja ugdymui Rima Kuncevičienė, etikos / filosofijos mokytojas Martynas Juocevičius, RM mokytoja Ieva Tamašauskaitė, jos mentorė – Violeta Kriščiūnienė, Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos direktorė Jolita Marcinkevičienė, direktoriaus pavaduotojas ugdymui Sigitas Kavoliūnas, Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos direktorė Audronė Buzienė, pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė. Susitikimą moderavo projekto RM konsultantė Olivija Saranienė. Kiekviena RM gimnazija yra parengusi pokyčio projektą. Vilniaus Antakalnio gimnazijos pokyčio projekto kryptis – „Kolegialus grįžtamasis ryšys, kaip ugdymo kokybės stiprinimo galimybė“.
Susitikimas prasidėjo pasivaikščiojimu po mokyklą. Apie ją labai jautriai ir šiltai pasakojo buvęs šios mokyklos mokinys, dabar mokytojas, Martynas, gimnazijos direktorė Vita, kiti kolegos. Buvo labai gera matyti ir girdėti žmones, kuriems Vilniaus „Antakalnio“ gimnazija yra ne tik darbo vieta, bet ir gyvenimo būdas, pasididžiavimo objektas. Tai vieta, kur drauge su mokiniais ir kolegomis kuriama ir svajojama. Draugiška, atvira, kurianti, telkianti, laisvus žmones ugdanti mokykla. Tokį įspūdį parsivežėme iš susitikimo.
Pokalbyje apie grįžtamojo ryšio svarbą su RM pokyčio projekto „Kolegialus grįžtamasis ryšys, kaip ugdymo kokybės stiprinimo galimybė“, buvo susitelkta ties pirmomis sėkmėmis ir tobulintinais momentais. Išklausėme RM mokytojos Ievos ir jos mentorės Violetos mintis apie bendradarbiavimo patirtį.
Kitas susitikimas planuojamas Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijoje rudenį. Iki!
Projekto informacija
Projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ įgyvendina VŠĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“.
2018 m. birželiio 15 d. gimnazijos komanda dalyvavo šventiniame projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ atidarymo renginyje. Nuo rugsėjo gimnazijoje istoriją dėstys Ineta Stanevičiūtė. Ji drauge su gimnazijoje suburta pokyčio komanda sieks stiprinti mokinių mokymosi motyvaciją, kurti saugią ir pozityvią emocinę mokyklos aplinką, kurioje kiekvienas vaikas patirtų mokymosi džiaugsmą ir sėkmę.
2018 m. spalio 8 d. projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai” asistentė Roberta Žižienė dalyvavo mokytojos Inetos Stanevičiūtės pamokose.
Projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai” gimnazijos komanda: Lina Janickaitė, Edita Šidlauskienė, Diana Lesutienė, Valda Maslinskienė, Edita Rutkauskienė, Audronė Buzienė, Ineta Stanevičiūtė .dalyvavo pirmuose „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ mokymuose 2018 m. spalio 29-30 d.
Dideli gimnazijos mokytojų lūkesčiai
Mokyklose, besivadovaujančiose įtraukiojo ugdymo principais, tikima, kad kiekvienas gali mokytis ir išmokti. Siekiant pašalinti visas galimas kliūtis ir užtikrinti ugdymo prieinamumą kiekvienam, keičiamas ne mokinys, bet mokykla. Įtraukusis ugdymas – tai kiekvieno besimokančiojo poreikius atliepiantis ugdymas, o įtraukiuoju ugdymu besiremianti mokykla – tai mokykla, kurioje gera ir sekasi kiekvienam vaikui. Tokie yra Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos, nuo 2018 metų rugsėjo 1 dienos startavusios Mokyklų tobulinimo centro vykdomame projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ (toliau tekste – RM-MK), lūkesčiai.
Istoriją ir pilietiškumo ugdymą gimnazistams nuo rugsėjo 1 d. dėsto RM-MK projekto mokytoja Ineta Stanevičiūtė. Ji taip pat kuruoja gimnazijos mokinių tarybos veiklą. Startui šiame projekte turėjome atlikti „namų darbus“. 2018 m. gegužės mėnesį gimnazijos bendruomenė, kaip ir kitos 15 RM-MK projekto Lietuvos ugdymo įstaigų bendruomenės, dalyvavo tyrime „Įtraukiojo ugdymo situacija mokykloje (I matavimas)“. Anoniminį tyrimą virtualioje erdvėje vykdė projekto RM-MK tyrėjai. Jame dalyvavo 272 gimnazistai, 199 mokinių tėveliai (globėjai, rūpintojai) ir 36 mokytojai. Tyrimo rezultatai parodė, kokios yra stipriosios ir silpnosios gimnazijos pusės. Bendra tendencija – per mažai vieni kitais pasitikime ir bendradarbiaujame. Antrasis projekto „namų darbas“ – iš anksto sutelkta gimnazijos pokyčio komanda (gimnazijos direktorė Audronė Buzienė, pavaduotoja ugdymu Lina Janickaitė, RM-MK mokytoja Ineta Stanevičiūtė, jos mentorė – Edita Šidlauskienė ir mokytojos Diana Lesutienė, Edita Rutkauskienė, Valda Maslinskienė), kurios nariai, tobulindami turimus vadybinius ir pedagoginius gebėjimus, įsivertinę labiausiai pokyčių reikalaujančias gimnazijos veiklos sritis, parengia pokyčių projekto planą, kurį sieks įgyvendinti per dvejų dalyvavimo RM-MK projekte metų ciklą. Gimnazijos siekis – į mokymą orientuotas pamokas, kuriose dominuoja pedagogas, keisti pamokomis, kuriose didžioji dalis laiko skirta mokymuisi, t. y. aktyviai mokinių veiklai pamokoje. Mokytojai pasiryžę tobulinti bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. 2016 ir 2017 metais gimnazijos metodinė taryba jau buvo organizavusi Atvirų pamokų savaites, kuriose keli mokytojai vedė atviras pamokas kolegoms. Nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. gimnazijos mokytojai vedė 219 atvirų pamokų, kurias stebėjo ir analizavo kolegos ir gimnazijos vadovai. Aktyvią poziciją šioje veikloje pasirinko 92 proc. gimnazijos mokytojų. Mokytojai, aptardami stebėtas pamokas, dalinosi pamokos planavimo ir organizavimo tobulinimo idėjomis. Pokyčio projektu „Ugdymo praktikos bendradarbiaujant tobulinimas stebint pamokas“ gimnazijoje bus siekiama efektyvios mokytojų partnerystės, bendradarbiavimo, pamokos kokybės augimo, orientuojantis į mokymąsi bendradarbiaujant tiek „kolega-kolegai“ lygmeniu, tiek galvojant apie mokymąsi pamokoje ir aukštesnius mokinių pasiekimus. Keliame labai didelius lūkesčius sau ir mokiniams. Pokyčio projekto tikslas yra, kad 2021 metų pradžioje ne mažiau kaip 40 proc. gimnazijos pamokų dominuotų mokinių savivaldis mokymasis.
Audronė Buzienė
Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos direktorė
„Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ (toliau tekste – RM-MK), lūkesčiai.
Nuotraukos iš projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai” archyvo
2019 m. sausio 3–4 d. vyko projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ mokymai (lektorė dr. Coleen Jackson) mokyklų vadovams, kuriuose dalyvavo mūsų gimnazijos direktorė Audronė Buzienė ir pavaduotoja ugdymui Lina Janickaitė
Nuo geros pamokos prie dar geresnės
2018 m. gruodžio mėn. projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ (toliau – RM-MK) gimnazijos pokyčio komanda parengė projektą „Ugdymo praktikos bendradarbiaujant tobulinimas stebint pamokas“. Didžioji dalis gimnazijos mokytojų stebi vieni kitų vedamas pamokas, jas analizuoja, bendradarbiauja, drauge ieško mokinius įtraukiančių pamokų „receptų“. Šiuo projektu yra siekiama, kad pamokose dominuotų aktyvus mokymasis.
Pasibaigus I-ajam pusmečiui, vasario 5 d. mokytojų taryba rinkosi posėdžiauti. Šio susitikimo tikslas – susitarti dėl geros pamokos gimnazijoje požymių. Posėdyje dalyvavo projekto „RM-MK“ konsultantė Marina Vildžiūnienė. Dirbome konstruktyviai, turime labai svarbią žinią sau patiems. Pagal gimnazijos mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų ir vadovų susitarimą geroje pamokoje yra aiškiai suformuluotas pamokos uždavinys (pateiktas, naudojant IKT); vyrauja mokymasis; laikomasi susitarimų; aiškus ugdymo turinys; pamokos rezultatas aptariamas su mokiniais (refleksija); kiekvienas mokinys įtraukiamas į veiklą; šiltas ir pagarbus mokytojo bendravimas su mokiniais; taikomas formuojamasis vertinimas.
Nuotraukų iš mokytojų tarybos posėdžio autorė – Inga Grigalaitienė.
Audronė Buzienė
Projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ įgyvendina VšĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“.
Vasario 22 dieną projekto „Renkuosi mokyti — mokyklų kaitai!” gimnazijos pokyčių komandos mokytojos Valda Maslinskienė, Edita Rutkauskienė ir Diana Lesutienė dalyvavo mokymuose „Aktyvaus mokymo(si) planavimas ir organizavimas už klasės ribų” (lektorė Dovilė Čiškauskaitė (RM4) ir „Darbelių pritaikymas dalykiniam turiniui” (lektorė Rita Urbonaitė-Krulikovska (RM2)). Lektorės pasidalino savo patirtimi, kokius būdus ir metodus galima taikyti mokinius mokant ne klasėje, kaip organizuoti projektines veiklas, klasės valandėles, darbą su mokinių tėvais.
Parašykite komentarą