„MOKINYS – MOKINIUI“
1. TIKSLAS:
- suteikti esamiems ir buvusiems mokiniams galimybių perteikti žinias ir patirtį ar jos pasisemti iš kitų.
2. PAGRINDINIAI METŲ MOKYMO IR MOKYMOSI UŽDAVINIAI:
- Skatinti asmenybės raišką, teikiant mokymosi pagalbą mokiniams, kuriems padėtų labiau suprantama bendraamžių kalba, suteikiama nemokama akademinė pagalba.
- Sudaryti sąlygas papildomai mokytis, turintiems akademinių spragų, arba namų darbus atlikti mokykloje padedamiems kitų mokinių.
- Stiprinti mokymosi motyvaciją, gilinti atsakomybės jausmą ir siekti mokymosi tikslų, vykdant profesinį informavimą ir orientavimą, supažindinant su darbo ir profesijų pasauliu.
- Sugrąžinti į mokyklą sėkmingiausius, gyvenime jau pasiekusius pripažinimo žmones, kad jie pasidalintų su esamais moksleiviais patirtimi, motyvuotų ir įkvėptų jaunus žmones kryptingai siekti užsibrėžtų tikslų ir rekomenduotų, kaip tai padaryti geriausiai.
- Sėkmingu ir teigiamu pavyzdžiu padrąsinti ir įkvėpti jaunąją kartą labiau pasitikėti savo jėgomis, siekiant prasmingų gyvenimo tikslų ir kuo geresnių rezultatų savo ir savo šalies labui.
3. PROJEKTO DALYVIAI
Šis projektas skirtas mokiniams, turintiems akademinių spragų ir norintiems pagerinti savo žinias, arba namų darbus atlikti mokykloje padedamiems kitų mokinių. Taip pat mokiniams, kurie siekia įgyti lyderystės, vadovavimo įgūdžių, nori dalyvauti prasmingoje savanorystės veikloje. Projekte kviečiami dalyvauti iniciatyvūs, pritariantys projekto tikslams, pasižymintys atsakomybe, pareigingumu, mėgstantys bendrauti mokiniai.
Tapti projekto dalyviais bus kviečiami jau mokyklą baigę mokiniai, kad pasidalintų savo patirtimi su esamais mokiniais, juos motyvuotų, įkvėptų kryptingai siekti savo užsibrėžtų tikslų.
4. PROJEKTO EIGA
Projektas prasideda paprastai. Registracija į projektą paskelbiama lapkričio – gruodžio mėnesiais. Internetinėje atrankos anketoje mokiniai turi nurodyti savo asmeninius duomenis – vardą, pavardę, elektroninį paštą, telefono numerį, savo klasę bei pamoką, kurioje jie nori tobulintis ar dalyką, kurį jie nori mokyti kitus. Moksleiviai, kurie nori tapti mokytojais, turi gerai išmanyti savo pasirinktą pamoką, todėl priimami tik su to dalyko mokytojo rekomendacija.
Moksleiviai susitinka vieną ar kelis kartus per savaitę ir stengiasi kartu išsiaiškinti nesuprantamą informaciją, užpildyti spragas. Mokinio „korepetitoriaus” užduotis – perteikti medžiagą draugiškoje, neformalioje ir neįpareigojančioje aplinkoje.
Projekto registracija pasibaigia gruodžio mėnesį, o pačios pamokos prasideda po žiemos (Kalėdų) atostogų ir trunka iki balandžio mėnesio pabaigos. Moksleiviai patys susitaria, kuriuo laiku ir kiek kartų per savaitę susitinka po pamokų, o administracija jiems skiria kabinetą. Ir mokinys, ir mokytojas pasirašo į tam skirtą knygelę ir taip sekama, kiek valandų moksleiviai kartu mokosi. Be to, mokiniai-mokytojai už savanorišką veiklą padėti skatinami socialinėmis valandomis ar kaupiamuoju vertinimu.
Pagalbos galima kreiptis į klasės vadovą, į dalyko mokytoją arba į projekto vadovę.
Kita šio projekto dalis yra buvusių mokinių susitikimai su esamais gimnazistais. Tikimasi, kad buvę mokiniai perteiks savo patirtį, motyvuos, paskatins siekti užsibrėžtų tikslų esamus mokinius. Kaip ir kasmet bus organizuojama „Verslumo savaitė“.
5. MOKYMO IR MOKYMOSI TURINYS:
Eil.nr. |
Planuojama veikla |
Mėnuo, valandų skaičius |
1. |
Projekto darbo grupės susirinkimas, susipažinimas. Susipažinimas su projektu. Projekto sklaida www.lsg.lt ir socialiniame tinkle Facebook https://www.facebook.com/Širvintų-Lauryno-Stuokos-Gucevičiaus-gimnazija-197617393594684/ |
Rugsėjis (2) |
2. |
Veiklos plano aptarimas ir sudarymas. Pasiskirstymas pareigomis ir darbais. |
Rugsėjis (1) |
3. |
Susitikimų organizavimas su mokyklą jau baigusiais mokiniais, kurie padarę savo profesinę karjerą, įsitvirtinę gyvenime, turintys autoritetą visuomenėje. „Sėkmės pamokų organizavimas“. |
Rugsėjis-birželis (10) |
4. |
Verslumo savaitės organizavimas ir sklaida. Lapkričio mėnesio trečią savaitę vykstantis renginys, kuriame dalyvauja mokyklą baigę mokiniai. |
Lapkritis (4) |
5. |
Esamų gimnazijos mokinių ir mokinių-mokytojų registracija į projektą „Mokinys-mokiniui“. Projekto sklaida. |
Lapkritis-gruodis (4) |
6. |
Mokinių ir mokinių-mokytojų spragų kompensavimo, žinių gilinimo susitikimai. |
Sausis-balandis (13) |
7. |
Atsiliepimų apie projektą rinkimas. Informacijos sklaida. |
Birželis (2) |
8. |
Projekto veiklos aptarimas. |
Birželis (1) |
Registruokis: https://tinyurl.com/mmokiniui
Aš galiu daugiau
Tai – žodžiai, kuriuos nuolat kartoja gruodžio 10 d. gimnazijoje viešėjusi UAB „Ekmeta“ direktorėLilija Serekpajevienė. Paprašyta papasakoti apie save, ji teigia: „Su šia mokykla susijęs visas mano gyvenimas. Dar nelankiau mokyklos, o jau bėgiojau jos koridoriais, nes mano mama buvo mokytoja. Nuo 1 iki 12 kl. čia mokiausi. Negaliu patikėti, kad praėjo 25 metai po baigimo. Vėliau šioje mokykloje ne vienerius metus teko ragauti mokytojos ir bibliotekininkės duonos. Dabar nuolat tenka užsukti vaikų reikalais, nes juos turiu tris, tad juokiuosi, kad nuolat kartoju gimnazijos kursą…Dabar jau eina devinti metai, kai esu UAB direktorė ir dirbam kartu su savo nedidele, bet puikia komanda. Su gimnazija dabar mane sieja ir darbo reikalai.“
Pasidalijusi savo svajonėmis, tikslais, nuveiktais darbais ir kasdienybe, Lilija į pokalbį įtraukė visus susitikimo dalyvius, kurie uždavė klausimus pašnekovei ir pasidalijo savo svajonėmis. Susitikimas buvo jaukus ir šiltas, o kiekvienas dalyvavęs gavo dovanų.
Dėkojame Lilijai už kartu praleistą valandą!
Projekto informacija
Susitikimas su Gintare Bernotaite
Linkime Gintarei sėkmės ir viliamės, kad tai ne paskutinis susitikimas.
Susitikimas su Ernestu Napriu
Lapkričio 21 d. gimnazijoje lankėsi buvęs mokinys, UAB „15min“ verslo žurnalistas Ernestas Naprys, kuris apie save sako: „2009 m. Vilniaus universitete baigiau Verslo informacijos vadybą, ankstesnę patirtį sėmiausi „Verslo žiniose“, taip pat viešųjų ryšių srityje, „Sodroje“ sukauptas darbo stažas viršija 11 metų, tad du trečdaliai potencialo dar priešakyje. Rašau apie finansus, verslą, ekonomiką, mokau atsakingos elgsenos su pinigais. 2018-aisiais Lietuvos žurnalistų sąjungos buvau pripažintas nugalėtoju Metų žurnalisto kategorijoje, už publikacijas apie Europos Sąjungos pinigų panaudojimą.“ Susitikimo metu Ernestas pasidalino savo žiniomis ir asmenine patirtimi apie bitkoinus, jų „kasimo“ procesą, apie investavimą į kriptovaliutas, papasakojo apie žurnalisto darbą. Visi laukė atsakymo į klausimą: kaip uždirbti milijoną? Atsakymas buvo aiškus – etiškas ir sąžiningas investavimas.
Projekto „Mokinys – mokiniui“ informacija
Sėkmė, išradimai ir … gyvenimas
Lapkričio 14 d. gimnazijoje lankėsi buvęs mūsų mokyklos XIX laidos abiturientas, jau daugiau kaip ketvirtį amžiaus aukštąsias technologijas kuriančios grupės EKSMA prezidentas, Vilniaus universiteto tarybos pirmininkas, VU alumnas, baigęs Fizikos fakultetą, 30 patentų autorius – Rimantas Kraujalis. Svečias tris valandas skyrė susitikimams su gimnazistais, kurių metu dalijosi savo patirtimi apie fizikos mokslą, kalbėjo apie vertybes, svajones, išsilavinimo svarbą, kiek reikia mokytis, kad taptum konkurencingu ir laimingu, tikrus ir „netikrus“ pranašus, apie verslumą arba gebėjimą būti savo ateities tvarkytoju, kam ir kodėl mokomės, kaip mokytis tos…
Labai džiaugiamės ir dėkojame už dovanas fizikos kabinetui ir Adam Smith knygą „Tautų turtas“.
Projekto „Mokinys – mokiniui“ informacija
Projektas „Mokinys – mokiniui“ ir toliau į gimnaziją kviečia buvusius mokinius. Lapkričio 20 d. gimnazijoje vyko susitikimas su buvusiu mokiniu Grair Simonian, kuris yra baigęs VGTU biomechanikos studijas. Šiuo metu jis vadovauja klinikai, dirba komandoje su gydytojais-traumatologais, reabilitologais. Svečias papasakojo apie savo darbo specifiką, parodė ortopedinės technikos pavyzdžių.
Projekto „Mokinys – mokiniui“ informacija
Parašykite komentarą