+370 640 96117

gimnazija(eta)lsg.lt

Vilniaus g. 69

LT-19121 Širvintos

07:00 - 17:00

Pirmadienis - Penktadienis

Pamokų laikas

1. 8.00-8.45

2. 8.55-9.40

3. 9.50-10.35

4. 11.00-11.45

5. 12.05-12.50

6. 13.00-13.45

7. 13.55-14.40

8. 14.50-15.35

(8 382) 51230

gimnazija@lsg.lt

Vilniaus g. 69

LT-19121 Širvintos

08:00 - 17:00

Pirmadienis - Penktadienis

Gimnazijos pokyčio projektas

Projekto veiklos

„RENKUOSI MOKYTI – MOKYKLŲ KAITAI!”

GIMNAZIJOS POKYČIO PROJEKTAS

Projekto pavadinimas – Ugdymo praktikos bendradarbiaujant tobulinimas stebint pamokas

Pokyčio tikslas – Projekto „Ugdymo praktikos bendradarbiaujant tobulinimas stebint pamokas“  tikslas – 40 procentų šiuolaikinės (mokymosi) paradigmos pamokų gimnazijoje iki 2021 m. pradžios.

Pokyčių komanda:

Audronė Buzienė – gimnazijos direktorė

Lina Janickaitė – gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Ineta Stanevičiūtė – projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ mokytoja

Edita Šidlauskienė – mentorė

Edita Rutkauskienė – lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

Valda Maslinskienė – anglų kalbos mokytoja metodininkė

Diana Lesutienė – fizikos ir IT mokytoja metodininkė

Projektu  „Ugdymo praktikos bendradarbiaujant tobulinimas stebint pamokas“ siekiama efektyvios kolegų partnerystės, bendradarbiavimo, pamokos kokybės augimo, orientuojantis į mokymąsi bendradarbiaujant tiek „kolega-kolegai“ lygmeniu, tiek galvojant apie mokymąsi pamokoje.

Pokyčio projekto esmė – kolegų pamokų stebėsena ir refleksija yra realus kelias pamokų kokybės augimui stiprinant mokytojo pasitikėjimą savimi kaip profesionalu ir pedagogų pasitikėjimą vieni kitais, didinant darbinio bendradarbiavimo ir bendravimo poreikį ir intensyvumą.

Pokyčio nauda/poveikis mokiniams ir poveikis mokyklos bendruomenei

Įtraukus ir patrauklus mokiniams ugdymo(si) procesas (pamoka). Mokinių, kuriems mokykloje nuobodu, procentas ne didesnis kaip 20. Pedagogų, gimnazijos vadovų, kitų darbuotojų, mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) bendradarbiavimo ir bendravimo kompetencijų augimas. Mokytojo psichologinis „stiprinimas“. Didesnis mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pasitikėjimas ugdymo įstaiga.  Įtrauki gimnazijos kultūra.

Planuojami projekto renginiai bendruomenei (2 mokymosi renginiai, 2 bendruomenės renginiai):

  1. Mokymai  gimnazijoje (2019 m. kovo mėn.; Lektorė – Marina Vildžiūnienė). Mokymų tema – pamokos planavimas (1).
  2. Mokymai gimnazijos pedagogams (2019 m. spalio mėn.; pokyčio komandos nariai + 6 mokytojai). Pamokos planavimas (2).
  3. Sporto šventė gimnazijoje (2019 m. rugsėjis)
  4. Gimnazijos dienos šventė (2020 gegužė)

Planuojamos įgyvendinti veiklos

Kaip sieksime pokyčio? (veiklos pokyčiui pasiekti)

Veiklos aprašymas

Veiklos trukmė

Laukiamas rezultatas

(rodiklis)

Laukiamas pokytis

 

1. Pamokų stebėsena

60 procentų gimnazijos mokytojų (pagal pareigybės aprašymą) įsipareigoja per mėnesį stebėti nuo 2 iki 4 pamokų (išimtis – pradedantysis mokytojas ir mokytojas mentorius, jie tai daro dažniau)

Gimnazijos pedagogai laisvu nuo pamokų metu susitaria su kolegomis ir stebi jų pamokas. Pildomas pamokos stebėsenos protokolas, aptariamos pamokos stipriosios ir tobulintinos pusės, mokomasi planuoti pamoką

Per visus 2018-2019 ir 2019-2020 m. m. Stebėsenos dažnis : nuo 2 iki 4 pamokų per mėnesį (pradedančiajam mokytojui iki 4 pamokų per savaitę; mokytojui mentoriui – 2 pamokos per savaitę

Pamokų stebėsenos protokolai – duomenys apie pamokos kokybę ir jos didinimo galimybę pedagogų akimis; pamokos kokybės didinimo galimybių aptarimas dalykų metodinėse grupėse ir metodinėje taryboje. Klausimyno „Įtraukiojo ugdymo situacijos mokykloje“ II matavime 70 procentų mokinių įdomu gimnazijoje.

 

 

Didesnis mokytojų pasitikėjimas savo jėgomis ir pasitikėjimas vieni kitais. Didesnė pedagogų motyvacija pamokos planavimui. Mokytojo vidinė motyvacija organizuojant mokymosi paradigmos pamokas.

2.Stebėsenos aptarimas metodinėse grupėse (stebėsenos protokolo formos keitimas)

Aptariant 2018 m. lapkričio, gruodžio mėnesiais vykdytą pamokų stebėseną, keisti esamą pamokų stebėsenos protokolą, kuris yra orientuotas į mokymo paradigmos pamokas

2018 metų paskutinė gruodžio savaitė

Mokytojų skatinimas, planuojant pamoką, susitelkti į aukštesnę pamokos planavimo kokybę (pamokos uždavinys; refleksija)

Didėjanti mokytojų (50 proc.) vidinė motyvacija aukštesnei pamokos planavimo kokybei

3.Pokyčio projekto grupės nariai dirba diadose (du pedagogai), planuojant ir stebint pamokas

2 mokytojai, ruošdami pamokos planus, konsultuojasi vienas su kitu, stebi, kaip pamokoje realizuojamas pamokos uždavinys

2019– 2020 m. m.

Mokytojų bendradarbiavimo kompetencijos augimas, geresnė pamokos kokybė

Ugdymo proceso stebėseną vykdantys asmenys savo stebėsenos protokoluose fiksuoja šiuolaikinės paradigmos pamokos požymius

4.Susitarti mokytojų tarybos posėdyje, kokia pamoka yra gera pamoka gimnazijoje

Iki 2019 metų rugpjūčio mėnesio pabaigos mokytojai bus pamatę ir aptarę tam tikrą kiekį vieni kitų pamokų

2019 m. rugpjūčio pask. sav.

Mokymosi paradigmos pamokų skaičiaus didėjimas

Iki 2019 m. gruodžio pab. turėtų būti stebimas šiuolaikinės paradigmos pamokų skaičiaus gimnazijoje augimas (rezultato pamatavimui naudosime stebėsenos protokolus ir mokinių anoniminę anketinę apklausą)

5.Matematikos pamokų stebėsena Vilniaus Simono Daukanto gimnazijoje kovo mėnesį

Gimnazijos matematikos mokytojai vyksta į partnerių gimnaziją matematikos pamokų stebėsenai ir aptarimui

2019 m. kovo mėn.

Dalyvauja visi gimnazijos matematikos mokytojai

Naujos patirties realizavimas matematikos pamokose, dirbant su interaktyviomis mokymosi priemonėmis

6.Atviros matematikos pamokos gimnazijoje, dalyvaujant Vilniaus Simono Daukanto gimnazijos matematikos mokytojams

Gimnazijos matematikos mokytojai veda matematikos pamokas, stebint kolegoms iš Vilniaus

2019 m. balandis

Visi gimnazijos matematikos mokytojai veda atviras pamokas

Naujos patirties demonstravimas, vedant mokymosi paradigmos pamokas, kuriose taikomos interaktyvios mokymosi priemonės

7.Antrojo išmaniojo kabineto gimnazijoje įrengimas

Šiuo metu gimnazijoje esančio vieno išmaniojo kabineto nepakanka, kad visi pageidaujantys ten vesti pamokas pedagogai tai galėtų daryti. Poreikio tenkinimui rasti finansiniai resursai

2019 m. vasaris

Pamokas išmaniajame kabinete veda lietuvių k., socialinių mokslų mokytojai

Pamokų, kuriose mokiniai dažnai naudojasi technologijomis, skaičiaus augimas (tikėtinas rezultatas II Įtraukiojo ugdymo mokykloje matavime – 25 proc.)

Projekto veiklos

Gimnazijos naujienos

Dalyvaudami projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“, inicijavome gimnazijos pokyčio projektą „Ugdymo praktikos bendradarbiaujant tobulinimas stebint pamokas“. Siekiamo pokyčio kryptis – ugdymo kokybės gimnazijoje gerinimas, pasitelkiant pedagogų bendradarbiavimą pamokos lygmeniu. Kovo 7 d. šio projekto vykdymo grupės nariai susitiko su projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ konsultante Marina Vildžiūniene. Susitikimo tikslas – numatyti artimiausius žingsnius, planuojant tolesnes veiklas kolegų pamokų stebėsenoje. Nuspręsta susitelkti į mažos mokytojų komandos  (2-3 nariai)  bendradarbiavimą pamokų planavime.

Pokyčio projekto vadovė Audronė Buzienė

Projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ įgyvendina VšĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“.

Susitikimo nuotraukos autorė – Inga Grigalaitienė.


Nuo geros pamokos prie dar geresnės

2018 m. gruodžio mėn. projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ (toliau – RM-MK)  gimnazijos pokyčio komanda parengė projektą „Ugdymo praktikos bendradarbiaujant tobulinimas stebint pamokas“. Didžioji dalis gimnazijos mokytojų stebi vieni kitų vedamas pamokas, jas analizuoja, bendradarbiauja, drauge ieško mokinius įtraukiančių pamokų „receptų“. Šiuo projektu yra siekiama, kad pamokose dominuotų aktyvus mokymasis.

Pasibaigus I-ajam pusmečiui, vasario 5 d. mokytojų taryba rinkosi posėdžiauti. Šio susitikimo tikslas – susitarti dėl geros pamokos gimnazijoje požymių. Posėdyje dalyvavo projekto „RM-MK“ konsultantė Marina Vildžiūnienė. Dirbome konstruktyviai, turime labai svarbią žinią sau patiems. Pagal gimnazijos mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų ir vadovų susitarimą geroje pamokoje  yra aiškiai suformuluotas pamokos uždavinys (pateiktas, naudojant IKT); vyrauja mokymasis; laikomasi susitarimų; aiškus ugdymo turinys; pamokos rezultatas aptariamas su mokiniais (refleksija); kiekvienas mokinys įtraukiamas į veiklą; šiltas ir pagarbus  mokytojo bendravimas su mokiniais; taikomas formuojamasis vertinimas.

Nuotraukų iš mokytojų tarybos posėdžio autorė – Inga Grigalaitienė.

Audronė Buzienė

Projektą  „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ įgyvendina VšĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“.


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujausi įrašai
Archyvai