„RENKUOSI MOKYTI – MOKYKLŲ KAITAI!”
GIMNAZIJOS POKYČIO PROJEKTAS
Projekto pavadinimas – Ugdymo praktikos bendradarbiaujant tobulinimas stebint pamokas
Pokyčio tikslas – Projekto „Ugdymo praktikos bendradarbiaujant tobulinimas stebint pamokas“ tikslas – 40 procentų šiuolaikinės (mokymosi) paradigmos pamokų gimnazijoje iki 2021 m. pradžios.
Pokyčių komanda:
Audronė Buzienė – gimnazijos direktorė
Lina Janickaitė – gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Ineta Stanevičiūtė – projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ mokytoja
Edita Šidlauskienė – mentorė
Edita Rutkauskienė – lietuvių kalbos mokytoja metodininkė
Valda Maslinskienė – anglų kalbos mokytoja metodininkė
Diana Lesutienė – fizikos ir IT mokytoja metodininkė
Projektu „Ugdymo praktikos bendradarbiaujant tobulinimas stebint pamokas“ siekiama efektyvios kolegų partnerystės, bendradarbiavimo, pamokos kokybės augimo, orientuojantis į mokymąsi bendradarbiaujant tiek „kolega-kolegai“ lygmeniu, tiek galvojant apie mokymąsi pamokoje.
Pokyčio projekto esmė – kolegų pamokų stebėsena ir refleksija yra realus kelias pamokų kokybės augimui stiprinant mokytojo pasitikėjimą savimi kaip profesionalu ir pedagogų pasitikėjimą vieni kitais, didinant darbinio bendradarbiavimo ir bendravimo poreikį ir intensyvumą.
Pokyčio nauda/poveikis mokiniams ir poveikis mokyklos bendruomenei
Įtraukus ir patrauklus mokiniams ugdymo(si) procesas (pamoka). Mokinių, kuriems mokykloje nuobodu, procentas ne didesnis kaip 20. Pedagogų, gimnazijos vadovų, kitų darbuotojų, mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) bendradarbiavimo ir bendravimo kompetencijų augimas. Mokytojo psichologinis „stiprinimas“. Didesnis mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pasitikėjimas ugdymo įstaiga. Įtrauki gimnazijos kultūra.
Planuojami projekto renginiai bendruomenei (2 mokymosi renginiai, 2 bendruomenės renginiai):
- Mokymai gimnazijoje (2019 m. kovo mėn.; Lektorė – Marina Vildžiūnienė). Mokymų tema – pamokos planavimas (1).
- Mokymai gimnazijos pedagogams (2019 m. spalio mėn.; pokyčio komandos nariai + 6 mokytojai). Pamokos planavimas (2).
- Sporto šventė gimnazijoje (2019 m. rugsėjis)
- Gimnazijos dienos šventė (2020 gegužė)
Planuojamos įgyvendinti veiklos
Kaip sieksime pokyčio? (veiklos pokyčiui pasiekti) |
Veiklos aprašymas |
Veiklos trukmė |
Laukiamas rezultatas (rodiklis) |
Laukiamas pokytis
|
1. Pamokų stebėsena |
60 procentų gimnazijos mokytojų (pagal pareigybės aprašymą) įsipareigoja per mėnesį stebėti nuo 2 iki 4 pamokų (išimtis – pradedantysis mokytojas ir mokytojas mentorius, jie tai daro dažniau) Gimnazijos pedagogai laisvu nuo pamokų metu susitaria su kolegomis ir stebi jų pamokas. Pildomas pamokos stebėsenos protokolas, aptariamos pamokos stipriosios ir tobulintinos pusės, mokomasi planuoti pamoką |
Per visus 2018-2019 ir 2019-2020 m. m. Stebėsenos dažnis : nuo 2 iki 4 pamokų per mėnesį (pradedančiajam mokytojui iki 4 pamokų per savaitę; mokytojui mentoriui – 2 pamokos per savaitę |
Pamokų stebėsenos protokolai – duomenys apie pamokos kokybę ir jos didinimo galimybę pedagogų akimis; pamokos kokybės didinimo galimybių aptarimas dalykų metodinėse grupėse ir metodinėje taryboje. Klausimyno „Įtraukiojo ugdymo situacijos mokykloje“ II matavime 70 procentų mokinių įdomu gimnazijoje.
|
Didesnis mokytojų pasitikėjimas savo jėgomis ir pasitikėjimas vieni kitais. Didesnė pedagogų motyvacija pamokos planavimui. Mokytojo vidinė motyvacija organizuojant mokymosi paradigmos pamokas. |
2.Stebėsenos aptarimas metodinėse grupėse (stebėsenos protokolo formos keitimas) |
Aptariant 2018 m. lapkričio, gruodžio mėnesiais vykdytą pamokų stebėseną, keisti esamą pamokų stebėsenos protokolą, kuris yra orientuotas į mokymo paradigmos pamokas |
2018 metų paskutinė gruodžio savaitė |
Mokytojų skatinimas, planuojant pamoką, susitelkti į aukštesnę pamokos planavimo kokybę (pamokos uždavinys; refleksija) |
Didėjanti mokytojų (50 proc.) vidinė motyvacija aukštesnei pamokos planavimo kokybei |
3.Pokyčio projekto grupės nariai dirba diadose (du pedagogai), planuojant ir stebint pamokas |
2 mokytojai, ruošdami pamokos planus, konsultuojasi vienas su kitu, stebi, kaip pamokoje realizuojamas pamokos uždavinys |
2019– 2020 m. m. |
Mokytojų bendradarbiavimo kompetencijos augimas, geresnė pamokos kokybė |
Ugdymo proceso stebėseną vykdantys asmenys savo stebėsenos protokoluose fiksuoja šiuolaikinės paradigmos pamokos požymius |
4.Susitarti mokytojų tarybos posėdyje, kokia pamoka yra gera pamoka gimnazijoje |
Iki 2019 metų rugpjūčio mėnesio pabaigos mokytojai bus pamatę ir aptarę tam tikrą kiekį vieni kitų pamokų |
2019 m. rugpjūčio pask. sav. |
Mokymosi paradigmos pamokų skaičiaus didėjimas |
Iki 2019 m. gruodžio pab. turėtų būti stebimas šiuolaikinės paradigmos pamokų skaičiaus gimnazijoje augimas (rezultato pamatavimui naudosime stebėsenos protokolus ir mokinių anoniminę anketinę apklausą) |
5.Matematikos pamokų stebėsena Vilniaus Simono Daukanto gimnazijoje kovo mėnesį |
Gimnazijos matematikos mokytojai vyksta į partnerių gimnaziją matematikos pamokų stebėsenai ir aptarimui |
2019 m. kovo mėn. |
Dalyvauja visi gimnazijos matematikos mokytojai |
Naujos patirties realizavimas matematikos pamokose, dirbant su interaktyviomis mokymosi priemonėmis |
6.Atviros matematikos pamokos gimnazijoje, dalyvaujant Vilniaus Simono Daukanto gimnazijos matematikos mokytojams |
Gimnazijos matematikos mokytojai veda matematikos pamokas, stebint kolegoms iš Vilniaus |
2019 m. balandis |
Visi gimnazijos matematikos mokytojai veda atviras pamokas |
Naujos patirties demonstravimas, vedant mokymosi paradigmos pamokas, kuriose taikomos interaktyvios mokymosi priemonės |
7.Antrojo išmaniojo kabineto gimnazijoje įrengimas |
Šiuo metu gimnazijoje esančio vieno išmaniojo kabineto nepakanka, kad visi pageidaujantys ten vesti pamokas pedagogai tai galėtų daryti. Poreikio tenkinimui rasti finansiniai resursai |
2019 m. vasaris |
Pamokas išmaniajame kabinete veda lietuvių k., socialinių mokslų mokytojai |
Pamokų, kuriose mokiniai dažnai naudojasi technologijomis, skaičiaus augimas (tikėtinas rezultatas II Įtraukiojo ugdymo mokykloje matavime – 25 proc.) |
Gimnazijos naujienos
Dalyvaudami projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“, inicijavome gimnazijos pokyčio projektą „Ugdymo praktikos bendradarbiaujant tobulinimas stebint pamokas“. Siekiamo pokyčio kryptis – ugdymo kokybės gimnazijoje gerinimas, pasitelkiant pedagogų bendradarbiavimą pamokos lygmeniu. Kovo 7 d. šio projekto vykdymo grupės nariai susitiko su projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ konsultante Marina Vildžiūniene. Susitikimo tikslas – numatyti artimiausius žingsnius, planuojant tolesnes veiklas kolegų pamokų stebėsenoje. Nuspręsta susitelkti į mažos mokytojų komandos (2-3 nariai) bendradarbiavimą pamokų planavime.
Pokyčio projekto vadovė Audronė Buzienė
Projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ įgyvendina VšĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“.
Susitikimo nuotraukos autorė – Inga Grigalaitienė.
Nuo geros pamokos prie dar geresnės
2018 m. gruodžio mėn. projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ (toliau – RM-MK) gimnazijos pokyčio komanda parengė projektą „Ugdymo praktikos bendradarbiaujant tobulinimas stebint pamokas“. Didžioji dalis gimnazijos mokytojų stebi vieni kitų vedamas pamokas, jas analizuoja, bendradarbiauja, drauge ieško mokinius įtraukiančių pamokų „receptų“. Šiuo projektu yra siekiama, kad pamokose dominuotų aktyvus mokymasis.
Pasibaigus I-ajam pusmečiui, vasario 5 d. mokytojų taryba rinkosi posėdžiauti. Šio susitikimo tikslas – susitarti dėl geros pamokos gimnazijoje požymių. Posėdyje dalyvavo projekto „RM-MK“ konsultantė Marina Vildžiūnienė. Dirbome konstruktyviai, turime labai svarbią žinią sau patiems. Pagal gimnazijos mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų ir vadovų susitarimą geroje pamokoje yra aiškiai suformuluotas pamokos uždavinys (pateiktas, naudojant IKT); vyrauja mokymasis; laikomasi susitarimų; aiškus ugdymo turinys; pamokos rezultatas aptariamas su mokiniais (refleksija); kiekvienas mokinys įtraukiamas į veiklą; šiltas ir pagarbus mokytojo bendravimas su mokiniais; taikomas formuojamasis vertinimas.
Nuotraukų iš mokytojų tarybos posėdžio autorė – Inga Grigalaitienė.
Audronė Buzienė
Projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ įgyvendina VšĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“.
Parašykite komentarą