Įsibėgėjo antrieji Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiiaus Erasmus+ projekto „Tobulini kompetencijas, tobulini Europą“ (DEvelopig COmpetences, Developing Europe, DE.CO.D.E), kurį finansuoja Europos Komisija, metai. Dalyvavimas šio projekto veikloje yra puiki galimybė mokiniams praktiškai pritaikyti žinias, įgytas pamokų metu. Mokiniai mokosi planuoti savo ir visos projekto komandos veiklą, pasiskirstyti pareigomis, bendradarbiauti ir aktyviai pritaikyti anglų kalbos, informacinių technologijų ir kitų mokomųjų dalykų žinias tikrovėje.
Vienas iš projekto tikslų – ugdyti matematinius gebėjimus ir pagrindinius gebėjimus mokslo ir technologijų srityse. Spalio 20-26 dienomis Portugalijoje, Barreiro mieste, įvyko ketvirtasis tarptautinis Erasmus+ projekto DE.CO.D.E. susitikimas tema STEM (Science, technology, engineering and mathematics). Susitikime Agrupamento de Escolas de Casquilhos dalyvavo penki Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos II-IV klasių mokiniai, lydimi mokytojų Valdos Maslinskienės, Dianos Lesutienės ir gimnazijos direktorės Audronės Buzienės, bei partnerinių mokyklų iš Graikijos, Italijos ir Latvijos komandos. Ruošdamiesi šiam susitikimui, turėjome paruošti „namų darbus“. Gimnazistai kūrė video apie mokyklą ir Širvintas, ruošė pristatymą apie STEM kaip ugdymo metodo naudojimą mūsų gimnazijoje.
Sekmadienio popietę džiugiai nusiteikę pradėjome kelionę ir tikėjomės truputį po vidurnakčio pasiekti savo kelionės tikslą. Deja, skrydis vėlavo, po to buvo atidėtas dar kartą, ir dar kartą. Kai pagaliau pasiekėme Varšuvos oro uostą, lėktuvas į Lisaboną jau buvo išskridęs, tik be mūsų… Pirmadienį pagaliau atskridę į Lisaboną supratome, kad mūsų nuotykiai dar nesibaigė – savo lagaminų taip ir nesulaukėme. Tai gi, Barreiro pasiekėme vėlyvą pirmadienio popietę, kelionėje užtrukę „tik“ parą ir be lauktuvių ir asmeninių daiktų, praleidome sutikimą mokykloje ir ekskursiją į Sintrą.
Antradienis buvo kupinas veiklų mokykloje. Mokiniai dirbo mišriose tarptautinėse grupėse: atliko fizikos ir chemijos eksperimentus, žaidė matematinius žaidimus, sprendė galvosūkius. Popietė buvo skirta komandų prisistatymams ir „namų darbų“ apie STEM mokyklose pristatymui. Trečiadienį projekto dalyviai kūrė, konstravo ir programavo mašinas-robotukus, išbandė 3D spausdinimo galimybes. Penktadienio veiklos buvo skirtos visos savaitės aptarimui ir vertinimui. Visi projekto dalyviai dirbo nacionalinėse grupėse ir kūrė skaitmeninį žurnalą, kuriame dalinosi įspūdžiais ir savo naujomis patirtimis. Džiugu, kad projekto dalyviai vizito metu lavino bendravimo anglų kalba, skaitmeninio raštingumo, iniciatyvumo ir kitus bendruosius gebėjimus, įgijo naujų kompetencijų.
Siekiant ugdyti kultūrinį sąmoningumą, susitikimo dalyvių laukė gerai apgalvota, įdomi ir turtinga kultūrinė programa. Ketvirtadienį praleidome Lisabonoje: aplankėme įspūdingo grožio Šv. Jeronimo vienuolyną ir paminklą atradimams, grožėjomės vienu iš Lisabonos simbolių – ažūriniu Belemo bokštu ir ragavome burnoje tirpstančių Belemo pyragaičių. Popietę apsilankėme Lisabonos istorijos centre, kuriame stebėjome interaktyvų miesto istorijos pristatymą, pasivaikščiojome po senamiestį. Ne mažiau įspūdinga buvo penktadienio išvyka į interaktyvų mokslo ir technologijų muziejų „Žinių paviljoną“ ir Okeanariumą.
Nors ši kelionė neapsiėjo be nuotykių, džiaugiamės turėję galimybę įgyti naujos patirties ir problemų sprendimo kompetencijų. Šeimininkų nuoširdus priėmimas, kruopščiai suplanuotos ir organizuotos veiklos ir kultūrinė programa paliko neišdildomą įspūdį mūsų komandai. Grįžome kupini džiugių emocijų, įspūdžių ir naujų idėjų.
DE.CO.D.E. projekto koordinatorė Valda Maslinskienė